Pozycjonowanie sklepów internetowych a analiza seo
Ze względu na to, że pozycjonowanie sklepów to tak naprawdę szereg różnych działań, których celem jest zwiększenie widoczności domeny w bezpłatnych wynikach wyszukiwania Google, to warto zadanie to powierzyć specjalistom. Takimi działaniami zajmują się agencje seo, takie jak na przykład firma Widoczni. Fachowcy w pierwszej kolejności przeprowadzą audyt, czyli wnikliwą ocenę stanu danej witryny pod kątem optymalizacji seo i to na jego podstawie podejmą dalsze działania.
Pozycjonowanie sklepu internetowego a treści
Warto mieć świadomość, że aby pozycjonowanie sklepu przyniosło dobre rezultaty, klienci muszą mieć możliwość znalezienia go, kiedy wpiszą w Google ogólną frazę opisującą na przykład przedmiot, który chcą kupić lub usługę, jakiej poszukują. Z tego powodu w pierwszej kolejności agencja seo, taka jak na przykład Widoczni przeprowadza analizę słów kluczowych i dostosowuje treści do wymagań SEO.
Z tego powodu, jeżeli na witrynie do tej pory jeszcze nie znajdowały się na przykład opisy produktów czy kategorii, specjaliści zamieszczoną unikatowe treści, które pozwolą na zwiększenie widoczności strony w wyszukiwaniach Google. Należy jednak pamiętać, że pozycjonowanie sklepu internetowego to nie tylko wybrane frazy, ale także wartościowy content. Opisy powinny zachęcać użytkowników do kupna produktu, a więc wskazywać jego zalety, a także możliwości zastosowania.
Pozycjonowanie e-commerce a link building
Popularność witryny ma duży wpływ na pozycjonowanie sklepu, a jest ona mierzona przez liczbę linków, które kierują do niej z innych źródeł internetowych. Z tego powodu specjaliści powinni zadbać również o ten aspekt. Pozycjonowanie ecommerce wykorzystuje zarówno linki, które umieszczone są na przykład na forach internetowych, jak i w artykułach sponsorowanych czy treściach na blogach innych twórców.
Pozycjonowanie e-commerce a UX witryny
W pozycjonowaniu sklepów bardzo duża znaczenie ma również sposób działania danej witryny — jej przejrzystość, czytelność, szybkość ładowania, a także intuicyjność. Aspekt ten może przekładać się na kolejny parametr, który ma duże znaczenie dla pozycjonowania e-commerce, czyli popularność wśród użytkowników. Jeżeli dana witryna będzie przejrzysta i czytelna, wówczas klient prędzej dokona na niej zakupu, a dodatkowo będzie lepiej odczytana przez algorytmy Google.
Napisz komentarz
Komentarze