Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
wtorek, 15 kwietnia 2025 21:44
Reklama
Reklama baner reklamowy word biała podlaska

35-latka ofiarą phishingu. Z jej konta zniknęło 35 tys. złotych!

35-latka najprawdopodobniej padła ofiarą phishingu. W telefonicznej rozmowie z osobą, która podawała się za pracownika banku, została powiadomiona, że ktoś próbował wykonać nieautoryzowany przelew z jej konta bankowego. Niestety, jak się okazało padła ofiarą oszusta i z jej konta zniknęło 35 tysięcy złotych!
Reklama
35-latka ofiarą phishingu. Z jej konta zniknęło 35 tys. złotych!
Chełmianka najprawdopodobniej padła ofiarą phishingu. W wyniku działania oszusta z jej konta zniknęło 35 tysięcy złotych

Źródło: Pexels/Andrea Piacquadio

2 listopada do dyżurnego komendy zgłosiła się 35-letnia mieszkanka Chełma, która poinformowała o oszustwie metodą na pracownika banku. W wyniku oszustwa straciła aż 35 tysięcy złotych!

Reklama

– Z jej relacji wynikało, że w poniedziałek zadzwonił do niej mężczyzna z informacją, że próbowano z jej konta zrealizować nieautoryzowany przelew na kilkaset złotych. W rozmowie poinformował, że nie doszło do wypłaty i ostrzegał przed zagrożeniami w cyberprzestrzeni – mówi komisarz Ewa Czyż, rzeczniczka prasowa Komendy Miejskiej Policji w Chełmie.

Co ciekawe, po zakończeniu połączenia kobieta zweryfikowała, że numer, z którego dzwonił, miał należeć do banku, w którym posiada rachunek.

CZYTAJ TEŻ: Chciała szybko zrobić prawo jazdy, a straciła 30 tys. zł

Następnego dnia ponownie zadzwonił ten mężczyzna z informacją o kolejnych próbach nieautoryzowanych transakcji na jej koncie. By chronić swoje oszczędności, kobieta zainstalowała aplikację, która umożliwiła zdalną obsługę telefonu, na którym logowała się do bankowości mobilnej. W międzyczasie otrzymywała wiadomości tekstowe, które miały dotyczyć anulowania tych transakcji. Gdy w pewnym momencie połączenie zostało przerwane, zadzwoniła na numer, przez który kontaktował się z nią mężczyzna. Wtedy od pracownika banku dowiedziała się, że było to oszustwo i że straciła 35 tysięcy złotych.

– Okoliczności tej sprawy są wyjaśniane. Wszystko wskazuje na to, że kobieta padła ofiarą phishingu. To jedna z najczęstszych i najbardziej popularnych metod oszustwa, którą wykorzystują cyberprzestępcy – mówi policjantka. 

Phishing – metoda oszustwa, w której przestępca podszywa się pod inną osobę lub instytucję w celu wyłudzenia poufnych informacji, zainfekowania komputera szkodliwym oprogramowaniem czy też nakłonienia ofiary do określonych działań. 

W przypadku otrzymania tego typu telefonu nie działajmy pochopnie i zweryfikujmy przekazywane nam informacje. Pod żadnym pozorem, na sugestie tych osób, nie instalujmy dodatkowych aplikacji i oprogramowania, gdyż mogą być one wykorzystane do zdalnej obsługi naszych telefonów czy też innych elektronicznych urządzeń.

PRZECZYTAJ:

Reklama

Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama