Inicjatorem projektu, aranżerem i głównym producentem jest Daniel Świąder – muzyk - gitrzysta basowy, muzykoterapeuta i pedagog muzyczny prowadzacy Szkołę Doskonalenia Muzycznego “Teraz Jestem”. Główne partie wokalne zostały nagrane przez Magdalenę Bahonko z formacji ElectroAcoustic. Znaczący wpływ na brzmienie (mix) i aranżacę wersji konkursowej miał Piotr Leszega, muzyk – gitarzyta z Lublina. W trakcie pracy nad utworem, muzycy podjeli decyzje o nawiązaniu dalszej współpracy. Utwór został solidarnie zgłoszony nie pod nazwiskiem inicjatora projektu, lecz pod nazwą The Continuity (ciągłość, kontynuacja). Muzyka The Continuity w warstwie instrumentalnej wykorzystuje tradycyjne na równi z cyfrowymi instrumenty i nowoczesne metody współpracy.
Zwycięski utwór z ludową melodią
Tematem zwycięskiego utworu pt. „They keep going, going“ jest melodia ludowa, nieznana i niewykonywana obecnie, a odnaleziona w formie ręcznego zapisu w ksiażce pt. „Ludowe obrzędy Południowego Podlasia“ autorstwa Aleksandra Oleszczuka z 1951 r.
- O melodii wiadomo, że była grana i śpiewana podczas korowodu – pochodu weselnego, gdy po przyjęciu weselnym odprowadzano młodą parę do domu pana młodego. W trakcie pracy nad utworem zapis został poddany interpretacji przez muzyka ludowego, skrzypka Franciszka Sawczuka, a następnie Ludowy Zespół Śpiewaczy z Berezy „Złota Jesień“. Celem takiego postępowania było odnalezienie pierotnego ducha interpretacji, właściwą artykulację i ekspresję – przekaz emocjonalny – mówi Daniel Świąder.
CZYTAJ TAKŻE: Napadli na jubilera i ograbili go na 3 miliony. Rozpoznajesz sprawców? [FILM]
Dodaje, że w kolejnych odsłonach utworu pojawiły się młode artystki Aniela i Łucja Potockie oraz chórek dziecięcy z przedszkola w Rzeczycy. - W utworze zostały wykorzystane tradycyjne instrumetny muzyczne między innymi skrzypce oraz przewodnicząca nagraniu gitara basowa bezprogowa. Użyte zostały instrumenty midi oraz barwy i brzmienia nawiazujące do nowych gatunków muzyki elektronicznej – wyjaśnia producent muzyczny. Wskazuje też, że jurorzy uzasadniając swoją decyzje odwoływali się do wielowymiarowości i rozmiaru projektu realizującego temat “Stare spotyka nowe” w kilku kontekstach. – Podkreślono międzypokoleniowe spotkanie społeczne trudne do realizacji w innych warunkach, wykorzystanie nowoczesnych technologii muzycznych, instrumentów i brzmień cyfrowych, ilość zaangażowanych osób, warstwę komozytorską i aranzacyjną utworu – przekazuje Daniel Świąder.
Piękne, odważne dzieło
- Piękne, odważne dzieło, które prawdziwie i przestrzennie przemierza epoki wyobrażone i dosłowne – skomentował utwór Rick Bull – kompozytor i aranżer Deepchild & Concubine zasiadający w jury. Z kolei Paul Egglestone –założyciel i dyrektor FASTLab, również zasiadający w jury zauważył, że największa siła tego utworu tkwi w jego głęboko emocjonalnym wyrazie, który jest starannie zaczerpnięty z tego, co przeminęło. – Utwór został z uwagą przeniesiony do teraźniejszości, dzięki kunsztowi muzycznemu oraz w oparciu technologie, które umożliwiła tę ponadczasowa syntezę – mówił Paul Egglestone.
CZYTAJ TEŻ:
- Skarbówka tworzy „policję” VAT-owską. Celem nieuczciwi przedsiębiorcy
- Ferie w Radzyniu Podlaskim. Potańczą z tancerką od Egurroli
- Szlak historyczny śladami powstańców styczniowych z Kodnia
- 15 mln zł za życie Wiktorka Zawadzkiego. Rodzice błagają o pomoc
- Zapraszają na dzień zdrowia. Proponują bezpłatne badania
Collaborative Music Contest 2022 to międzynarodowy konkurs muzyczny odzwierciedlający ducha i demonstrujący potencjał współpracy online. Został ogłoszony przez Uniwersytet Newcatstle oraz School of Music Collaboration w Australii. Zgłoszenia przyjmowano w dwóch kategoriach konkursowych. Online Studio Collaboration dotyczy muzycznych produkcji powstałych w warunkach online z użyciem nowoczesnych technologii umożliwiających współpracę bez względu na odległości dzielącą artystów. Natomiast Online Live Jamming to koncertowanie muzyczne w warunkach online w czasie rzeczywistym. Tematem tegorocznej edycji było hasło „new meets old“. Warunkiem uczestnictwa w konkursie było przesłanie produkcji muzycznej w wybranej kategorii powstałej w warunkach online, opis procesu kreatywnego (przebiegu produkcji), użytych narzędzi oraz uzasadnienie realizacji nagrania w kontekście tematu „Nowe spotyka stare“. Zgłoszona muzyka była oceniana przez 14 jurorów składających się z uznanych artystów oraz praktyków i profesjonalistów branży muzycznej z całego świata. - Wykorzystanie nowoczesnych technologii przekłada się na zmianę dynamiki i usprawnienie muzycznych działań kreatywnych. Oprogramowanie do muzycznej współpracy online uniezależnia wykonawcę od czasu i miejsca, w jakim znajdują się muzycy, a to pozwala na inny rodzaj skupienia nad aranżacją i kompozycją –zauważa Daniel Świąder.
Napisz komentarz
Komentarze