Rozrzutny jak Polak w sieci?
W roku 2015 wartość rynku e-commerce w Polsce wynosiła 75 miliardów złotych, co potwierdza raport przygotowany przez Boston Consulting Group. Natomiast suma wydatków konsumenckich osiągnęła w ubiegłym roku 36 mld zł.
Niezależnie od raportów, jedno jest pewne - Polacy coraz chętniej kupują w sieci. W ciągu kilku ostatnich lat, radykalnej zmianie uległy zachowania zakupowe klientów. Konsumenci, do niedawna niemal całkowicie uzależnieni od dość ograniczonego wachlarza produktów wystawionych na sklepowych półkach, dziś mają dostęp do znacznie szerszej oferty na zaledwie jedno kliknięcie myszy.
Zakupy przez internet domeną młodych
Jak nietrudno się domyślić, obaw przed zakupami online nie mają przede wszystkim ludzie młodzi. Najliczniejszą grupę konsumentów (34%) stanowią osoby w przedziale wiekowym 25 - 34 lata. Tuż za nimi plasują się klienci od 35. do 49. roku życia (28%). Dopiero na trzecim miejscu, zapewne z racji dość niskiej mocy nabywczej, znajduje się młodzież w wieku 15 - 24 lata (26%). Ostatnią, choć dość dynamicznie powiększającą się grupą nabywców online są konsumenci w wieku 50+ (12%). Choć mało osób w dojrzałym wieku decyduje się na zakupy przez Internet, przedstawiciele pokolenia silver tsunami, gdy już zdecydują się na shopping, wydają 4 razy więcej niż aktywna zakupowo grupa 25- czy 34-latków.
W jaki sposób dobrze pakować paczki w sklepie internetowym?
Na barkach właściciela sklepu spoczywa odpowiedzialność dobrego zabezpieczenia towaru przed wysyłką. W przypadku produktów takich jak książki, notesy i albumy ważne jest zabezpieczenie brzegów i tzw. pleców paczki przed uszkodzeniem.
Innego zapakowania wymagają natomiast produkty sypkie. Kawy, herbaty i przyprawy warto zabezpieczać, wkładając je do woreczków strunowych, a następnie umieścić w kartonie szczelnie zaklejonym taśmą.
Wysyłkę tak solidnie zabezpieczonych przesyłek wystarczy zlecić firmie epaka.pl, która dostarczy zamówione przez klientów produkty pod wskazany adres.
Napisz komentarz
Komentarze