W interpelacji poseł zwrócił się z konkretnymi pytania dotyczącymi opóźnień pociągów, m.in. ile pociągów na trasie Warszawa-Terespol było opóźnionych ze względu na konieczność łączenia ze składami jadącymi z Lublina oraz jaki był średni czas opóźnień.
Według posła linia kolejowa nr 7 między Lublinem a Warszawą to jedna z najważniejszych inwestycji, które znalazły się w Krajowym Programie Kolejowym z 2015 roku. Ale remont tej linii kolejowej wymusił zmianę przebiegu pociągów z Lublina, które muszą korzystać z linii kolejowej przez Lubartów, Parczew, Radzyń Podlaski i Łuków, aby dojechać do Warszawy. Pomimo modernizacji tej linii, nie jest ona zelektryfikowana, co powoduje, że pociągi korzystają z lokomotyw spalinowych, które w Łukowie są wymieniane na elektryczne.
– Powoduje to duże problemy logistyczne i przyczynia się do znacznych opóźnień w pociągach kursujących na linii kolejowej nr 2 z Terespola, Białej Podlaskiej i Międzyrzeca Podlaskiego. Często pociągi jadące od Terespola są łączone z pociągami z Lublina, co powoduje znaczne opóźnienia w stosunku do rozkładu – wyjaśnia poseł.
Według informacji przekazywanych przez mieszkańców, opóźnienia pociągów wynoszą nawet 180 minut. – Kupując bilet, powinnam być poinformowana, że pociąg, którym zamierzam jechać, być może będzie czekał na stacji Łuków.
Maciej Maciejuk
Więcej na ten temat w papierowym i elektronicznym wydaniu Słowa nr 29.
Napisz komentarz
Komentarze