Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
niedziela, 6 kwietnia 2025 10:12
Reklama
Reklama

Uratował oszczędności dzięki czujności pracowników banku

52-latek niemal stracił 90 tys. złotych na skutek oszustwa telefonicznego. Dzięki szybkiej reakcji pracowników banku, pieniądze zostały zablokowane nim oszuści zdążyli je przelać na swoje konto.
Reklama
Uratował oszczędności dzięki czujności pracowników banku
52-latek niemal stracił 90 tys. złotych na wskutek oszustwa telefonicznego. Dzięki szybkiej reakcji pracowników banku pieniądze zostały zablokowane, nim oszuści zdążyli je przelać.

Źródło: KMP w Białej Podlaskiej

17 lutego dyżurny bialskiej komendy otrzymał z banku zgłoszenie o usiłowaniu oszustwa. Z relacji dyrektora oddziału wynikało, że 16 lutego na konto 52-latka złożony został wniosek kredytowy na kwotę 90 tys. złotych. Ze względu na podejrzenie oszustwa środki 52-latka zostały chwilowo zablokowane przez pracowników banku. 

Reklama

Pokrzywdzony mężczyzna następnie opowiedział policjantom, że w połowie ubiegłego roku zainteresowany inwestowaniem w kryptowalutę, zalogował się na stronie jednej z firm inwestycyjnych. W krótkim czasie skontaktowała się z nim osoba podająca się za konsultanta. Podejrzenia 52-latka wzbudził fakt, że cały czas wpłacał środki finansowe, widząc zysk tylko na ekranie komputera.

Kiedy jednak fałszywy konsultant skontaktował się z nim ponownie i zaproponował wypłatę zgromadzonych środków, mężczyzna dał się przekonać do zainstalowania na swoim telefonie programu do zdalnej obsługi, który miał pomóc w szybkim wykonaniu niezbędnych operacji.

Program ten umożliwił oszustom przejęcie danych mężczyzny i zaciągnięcie na niego kredytu w wysokości 90 tyś złotych. Sprawcy natychmiastowo dokonali jednego z przelewów, po czym okazało się, że środki na koncie mężczyzny zostały zablokowane przez bank. Oszuści następnie podjęli próbę przekonania mężczyzny do zadzwonienia na infolinię banku w celu odblokowania środków. Jednak po kontakcie z pracownikami banku pokrzywdzony 52-latek dowiedział się, że padł najprawdopodobniej ofiarą oszustów, a pracownicy banku zdołali zablokować przelew wykonany przez oszustów.

- Teraz ustalamy wszystkie okoliczności zdarzenia oraz apelujemy o szczególną ostrożność w kontaktach telefonicznych z osobami proponującymi świadczenie usług finansowych. Jeżeli osoba podająca się za pracownika banku, czy przedstawiciela firmy finansowej, prosi o zainstalowanie programu służącego do zdalnej obsługi komputera lub wpisanie danych konta, należy się rozłączyć. Tylko zachowując czujność możemy uchronić się przed utratą swoich oszczędności – informuje rzecznik prasowy Komendy Miejskiej Policji w Białej Podlaskiej Barbara Salczyńska-Pyrchla.

Więcej artykułów na stronie głównej słowopodlasia.pl 

Reklama

Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama