Dzięki dotacji szkoły te zostaną dostosowane do specjalnych potrzeb edukacyjnych uczniów oraz do potrzeb nauczycieli, w tym do osób z niepełnosprawnościami.
– W projekcie zaplanowano organizację i realizację dodatkowej oferty dydaktycznej dla uczniów. Chodzi o przeprowadzenie zajęć rozwijających umiejętności i talenty, przeprowadzenie zajęć dydaktyczno-wyrównawczych, organizację i udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz przeprowadzenie doradztwa edukacyjno-zawodowego – wyjaśnia burmistrz Kamil Kożuchowski.
Dodaje, że projekt zakłada również wyposażenie kilkunastu pracowni przedmiotowych w każdej ze szkół, a także doskonalenie zawodowe nauczycieli.
- Celem głównym projektu jest rozwój potencjału Szkoły Podstawowej w Piszczacu, Szkoły Podstawowej w Chotyłowie, Szkoły Podstawowej w Połoskach, w tym upowszechnienie edukacji włączającej. Projekt skierowany jest do 471 uczniów oraz do 41 nauczycieli pracujących w tych szkołach – mówi burmistrz. – Efektem realizacji projektu będzie modyfikacja działania placówek, tak by traktowały każdego ucznia w sposób jak najbardziej zindywidualizowany, z uwzględnieniem jego potrzeb i możliwości. Uczniowie będą uczyli się wzajemnej tolerancji, wrażliwości, otwartości, poznawania i poszanowania praw innych. Nastąpi integracja osób pełnosprawnych z niepełnosprawnymi, a także z osobami innych narodowości – zauważa włodarz.
Uczniowie będą korzystać z wysokiej jakości systemu edukacyjnego, co umożliwi im lepsze przygotowanie się do samodzielnego życia w dorosłości.
Wartość projektu wynosi 2 433 673,46 zł, natomiast wysokość wkładu z funduszy europejskich to 2 068 622,44 zł.
CZYTAJ TEŻ:
Napisz komentarz
Komentarze