Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
piątek, 22 listopada 2024 00:15
Reklama
Reklama Baner reklamowy - warsztat samochodowy - pogotowie

Biała Podlaska: A KuKu! Przedszkole inne niż wszystkie!

W sercu Białej Podlaskiej powstaje wyjątkowe miejsce, które inspiruje, edukuje i wspiera najmłodszych mieszkańców naszej społeczności. Niepubliczne Przedszkole Językowe A KuKu!, założone przez dwie przedsiębiorcze mamy, Katarzynę Klimańską i Edytę Hornowską- Aktepe, to nie tylko miejsce do bezpiecznego spędzania czasu, ale też przestrzeń, gdzie każde dziecko jest traktowane z największą troską o jego rozwój osobisty i edukacyjny. Przystosowane do indywidualnych potrzeb dzieci, A KuKu! integruje nowoczesne metody nauczania z ciepłem domowego ogniska. O historii, mocnych stronach i unikatowej ofercie tego miejsca, które każdego dnia przekształca życie naszych dzieci w małe, wielkie przygody, opowiadają właścicielki A KuKu!
Biała Podlaska: A KuKu! Przedszkole inne niż wszystkie!
Nasz personel to wspaniali ludzie - zaangażowani i pełni zapału do pracy z dziećmi, którzy codziennie wnoszą swoją pasję i profesjonalizm do pracy w przedszkolu. Każdy członek naszego zespołu podchodzi do dzieci z głębokim szacunkiem i cierpliwością, doceniając unikalność każdego dziecka oraz celebrowanie ich indywidualnych talentów i zainteresowań

Autor: Przedszkole A KuKu!

Poznałyśmy się zaledwie dwa lata temu, gdy nasi synowie uczęszczali do tego samego przedszkola. Wspólnie dostrzegłyśmy braki w istniejących placówkach w naszym mieście, a to skłoniło nas do stworzenia czegoś wyjątkowego – przedszkola, które byłoby prawdziwym domem dla kreatywności i rozwoju dzieci. Naszym celem było stworzenie miejsca, które dostarczałoby dzieciom wszystkiego, czego potrzebują do zdrowego i pełnego radości startu w edukacyjną przygodę i dawało „spokojną głowę” rodzicom.

Inspiracją dla założenia przedszkola A KuKu! były nasze osobiste doświadczenia jako mam, które borykały się z wyzwaniami wychowawczymi i edukacyjnymi naszych dzieci. Długie rozmowy z rodzicami innych dzieci, słuchanie o ich potrzebach, problemach i rozterkach a także praca terapeutyczna z dziećmi w Centrum Psychoterapii i Rozwoju Lustro również były mocnym argumentem za stworzeniem tego miejsca. Rozumiemy, że rozwój dziecka to proces, który powinien być wspierany przez całą społeczność – przysłowiową „wioskę”. Zdecydowane, aby przekształcić swoje wizje w rzeczywistość, stworzyłyśmy przedszkole oparte na założeniu, że każde dziecko zasługuje na wsparcie, akceptację oraz środowisko, które sprzyja eksploracji jego indywidualnych pasji i zdolności.

Chcemy aby A KuKu! było nie tylko miejscem gdzie realizuje się podstawę programową i wesoło spędza czas do powrotu rodzica. Chcemy stworzyć prawdziwą wspólnotę, która każdego dnia pracuje na rzecz budowania jasnej przyszłości dla dzieci. Stawiamy przede wszystkim na miejsce, gdzie dzieci mogą rozwijać swoje umiejętności, ucząc się empatii, współpracy i szacunku dla różnorodności. Miejsce, gdzie każde dziecko jest cenione, każdy rodzic wysłuchany, a edukacja przekształca się w fascynującą podróż pełną miłości i wzajemnego szacunku.

Dlaczego Przedszkole A KuKu! jest wyjątkowe?
 

Po pierwsze – adaptacja. Wypłakiwaniu dziecka w nadziei, że w końcu się przyzwyczai, „zamrażaniu” dziecięcych emocji, wyrywaniu dziecka z rąk rodzica, szybkim pożegnaniom i wmawianiu sobie, że to hartuje dziecięcy charakter mówimy stanowcze NIE!

Adaptacja do przedszkola to jeden z najważniejszych procesów w życiu naszych maluchów, który wymaga troski, uwagi i odpowiedniego podejścia zarówno ze strony rodziców, jak i personelu. W A KuKu!, rozumiemy, że odłączenie od opiekunów i przejście do nowego środowiska jest ogromnym wyzwaniem, zarówno dla dziecka jak i dla rodziców. Dlatego stawiamy na powolną i świadomą adaptację, która pozwala na przyzwyczajanie się do nowego otoczenia krok po kroku, poznawanie przyszłych nauczycieli, rówieśników oraz przedszkolnej rutyny.

A KuKu! zapewnia dzieciom stabilne i przewidywalne środowisko, gdzie każdy mały człowiek ma możliwość nawiązywania pierwszych relacji społecznych poza rodziną. Dzięki temu procesowi, maluchy uczą się, jak radzić sobie z początkowym niepokojem, co zmniejsza ryzyko, że przedszkole stanie się dla nich źródłem stresu. Rodzice, obserwując, jak ich dzieci stopniowo adaptują się i czują się coraz lepiej w nowym miejscu, mogą odczuwać mniejsze poczucie winy oraz lepiej rozumieć potrzeby swoich dzieci. Tymi działaniami zmniejszamy lęk separacyjny, problemy ze snem a nawet regres w rozwoju spowodowany stresem. Upraszczając – ułatwiamy życie i dzieciom i rodzicom, choć taka adaptacja wymaga czasu, współpracy i  zaangażowania wszystkich dorosłych.

Zapraszamy na FB – Akuku Przedszkole Językowe Biała Podlaska lub na naszą stronę internetową akuku.edu.pl, gdzie w Alfabecie A KuKu! możecie Państwo znaleźć więcej informacji na temat tego i innych procesów w naszej placówce.

W A KuKu! dzieci mają możliwość eksplorowania świata poprzez różnorodne materiały edukacyjne, które stymulują wszystkie zmysły — dotyk, wzrok, słuch, węch i smak. Taki sposób nauki jest nie tylko bardziej angażujący, ale też pozwala na głębsze przyswajanie wiedzy i umiejętności. fot  Przedszkole A KuKu!

Przedszkole A KuKu!, tak jak inne placówki w naszym mieście, realizuje podstawę programową wychowania przedszkolnego ustaloną przez MEN, jednak to do nas należy wybór sposobu i metod realizacji programu. Nasz sposób na edukację to połączenie pedagogiki Montessori i podejścia Reggio Emilia. Obie te metody zakładają edukację przez działanie, zmysły i odkrywanie, wspierają samodzielność. W A KuKu! dzieci mają możliwość eksplorowania świata poprzez różnorodne materiały edukacyjne, które stymulują wszystkie zmysły — dotyk, wzrok, słuch, węch i smak. Taki sposób nauki jest nie tylko bardziej angażujący, ale też pozwala na głębsze przyswajanie wiedzy i umiejętności. Każde dziecko jest traktowane jako jednostka rozwijająca się w swoim własnym tempie, co pozwala na pełne wykorzystanie jego potencjału. Integracja elementów pedagogiki Montessori z filozofią Reggio Emilia tworzy środowisko, które jest nie tylko edukacyjne, ale również wspierające rozwój emocjonalny i społeczny dzieci. Nasze przestrzenie są zaprojektowane w sposób umożliwiający dzieciom samodzielne funkcjonowanie, by służyły jako „trzeci nauczyciel”, inspirując dzieci do aktywności i kreatywnego myślenia, co znacząco wpływa na rozwój ich niezależności i pewności siebie.

Metoda Reggio Emilia podkreśla znaczenie sztuki jako podstawowego języka wyrazu dzieci. Będziemy więc tworzyć: rysować, malować, budować, sklejać, lepić a nawet rzeźbić. Przygotujcie się na dużo brudnych ubrań, pamiętając, że brudne dziecko to szczęśliwe dziecko. Muzyka, jej słuchanie i tworzenie to też element rozwijający. W A KuKu! dzieci będą otoczone „dobrymi dźwiękami”. Królować będą muzyka klasyczna i jazz – nie usłyszymy tu tandetnych dziecięcych piosenek, które zamiast wyciszać - prowadzą do przebodźcowania. Będziemy praktykować też… ciszę. To wielka umiejętność, o zaletach której dowiecie się więcej na stronie akuku.edu.pl pod literką „H”.

W A KuKu! nie stosujemy kar – to oczywiste!
 

Ale nagród też nie będzie. Nie będzie motywacyjnych pieczątek, naklejek i lizaczków. Dlaczego? Choć nagrody mogą skutecznie motywować do krótkoterminowego osiągania celów, mogą też uczynić dzieci zależnymi od zewnętrznej walidacji. Dzieci, które działają głównie w celu uzyskania nagrody, często nie rozumieją głębszej wartości swoich działań, co w dłuższej perspektywie hamuje rozwój ich wewnętrznej motywacji i zdolności do samoregulacji.

Zamiast nagradzać wolimy świętować i doceniać. Koncentrujemy się na promowaniu wewnętrznej motywacji, która zachęca dzieci do działania z powodu zrozumienia i docenienia wartości swoich czynów, a nie oczekiwania nagrody. Dążymy do tego, aby dzieci robiły dobre rzeczy z własnej woli i czerpały satysfakcję z bycia pomocnym i aktywnym członkiem społeczności, nie tylko ze względu na zewnętrzne pochwały.

Nasze podejście skupia się na uczeniu dzieci rozwiązywania problemów, komunikacji oraz technik radzenia sobie z emocjami, co jest fundamentalne dla rozwoju zdolności do samodzielnego myślenia i działania. Uczymy dzieci, jak kontrolować swoje zachowania i rozumieć konsekwencje swoich działań w konstruktywny sposób, bez zbędnego stresu.

Zamiast nagród, w A KuKu! chwalimy wysiłek, postępy i determinację. Doceniamy dzieci za to, że próbują, uczą się z doświadczeń i rozwijają się, niezależnie od wyniku końcowego. Taka pochwała za wysiłek buduje solidne fundamenty dla trwałej motywacji i przekonania o własnych możliwościach.

W A KuKu! mówimy językiem NVC. 

Porozumienie Bez Przemocy  promuje empatię, współczucie i zrozumienie potrzeb własnych oraz innych. Nauczyciele, wykorzystując NVC w swoich interakcjach, służą jako model do naśladowania dla dzieci, które uczą się przez obserwację i naśladownictwo. Zachęcamy do otwartego wyrażania swoich uczuć i potrzeb za pomocą prostych struktur zdaniowych typowych dla NVC, takich jak „czuję… gdy… ponieważ…. potrzebuję…”. Dzięki temu dzieci uczą się komunikować swoje myśli w klarowny i bezpieczny sposób. Kluczowym elementem NVC jest identyfikacja własnych potrzeb oraz potrzeb innych, co pomaga dzieciom rozpoznawać różne emocje i łączyć je z konkretnymi potrzebami. To stanowi fundament dla rozwijania inteligencji emocjonalnej.

Stwarzamy środowisko, w którym każde dziecko jest doceniane za swoją unikalność, słuchane, a jego uczucia są szanowane. Taka atmosfera pomaga dzieciom czuć się bezpiecznie, akceptować siebie i innych. W A KuKu! dzieci uczą się, jak wyrażać swoje uczucia i potrzeby w sposób konstruktywny i bez przemocy, uczą się aktywnego słuchania z empatią, co oznacza próbę zrozumienia uczuć i potrzeb rozmówcy przed udzieleniem odpowiedzi. To podejście jest kluczowe w budowaniu silnych, pozytywnych relacji oraz uczy szacunku i tolerancji.

A jeśli o językach i komunikacji mowa to w A KuKu! uczymy języka angielskiego – w sposób ciągły, na zasadzie immersji językowej, oraz hiszpańskiego lub rosyjskiego i języka migowego – w formie zajęć dodatkowych. Nie za dużo? Nie. W A KuKu! podkreślamy znaczenie nauki języków obcych już od najmłodszych lat, wykorzystując naturalną zdolność dzieci do szybkiego przyswajania nowych informacji, znaną jako "chłonny umysł". Maria Montessori, która wprowadziła to pojęcie, zwracała uwagę na unikalną zdolność dzieci w wieku od 0 do 6 lat do bezwysiłkowego i radosnego absorbowania wiedzy z otoczenia.

Stosujemy metodę immersji językowej, gdzie dzieci są zanurzone w języku angielskim przez cały dzień. Dzięki temu, że jeden z nauczycieli komunikuje się z dziećmi wyłącznie po angielsku, maluchy uczą się języka w sposób naturalny, poprzez codzienne czynności, zabawy, oraz interakcje z rówieśnikami i dorosłymi. Język obcy staje się czymś naturalnym i zrozumiałym w ich codziennym życiu, co sprzyja płynnemu przyswajaniu zarówno słownictwa, jak i struktur gramatycznych.

Nauka języka w młodym wieku ma wiele korzyści. Dzieci, ucząc się dodatkowych języków, rozwijają lepsze umiejętności poznawcze, takie jak pamięć czy zdolność do multitaskingu. Ponadto, nauka języków obcych wzmaga ciekawość świata, otwartość na inne kultury i empatię. W A KuKu! oferujemy dzieciom nie tylko szansę na naukę nowego języka, ale również na rozwój emocjonalny i społeczny, który przynosi im korzyści przez całe życie.

Dla dobra naszych przedszkolaków współpracujemy ze specjalistami  z Centrum Psychoterapii i Rozwoju Lustro, co umożliwia dostęp do wiedzy i wsparcia w zakresie psychologii dziecięcej. Dzięki tej współpracy, przedszkole wdraża skuteczne treningi umiejętności społecznych i rozwija kompetencje miękkie, które są kluczowe dla harmonijnego funkcjonowania w społeczeństwie. Specjaliści z bialskiego Lustra pomagają w przygotowaniu zajęć, które uczą dzieci efektywnej komunikacji, współpracy, rozwiązywania konfliktów oraz empatii. Dodatkowo, poprzez gry, zabawy role-playing i projekty tematyczne, dzieci rozwijają kreatywność, krytyczne myślenie i zdolność adaptacji do zmieniających się sytuacji, co przygotowuje je do przyszłych wyzwań edukacyjnych i życiowych.

Nasz personel to wspaniali ludzie - zaangażowani i pełni zapału do pracy z dziećmi, którzy codziennie wnoszą swoją pasję i profesjonalizm do pracy w przedszkolu. Każdy członek naszego zespołu podchodzi do dzieci z głębokim szacunkiem i cierpliwością, doceniając unikalność każdego dziecka oraz celebrowanie ich indywidualnych talentów i zainteresowań. Nasi nauczyciele są wyposażeni w umiejętności aktywnego słuchania z empatią, co pozwala im lepiej rozumieć i odpowiadać na potrzeby dzieci. Traktują rodziców jako partnerów w procesie edukacyjnym, utrzymując otwarty i uczciwy dialog, co buduje atmosferę wzajemnego szacunku i zaufania. Nieustannie rozwijają swoje umiejętności zawodowe i osobiste, uczestnicząc w szkoleniach, aby dostarczać dzieciom najnowsze i najskuteczniejsze metody edukacyjne i pedagogiczne.  

Nad wszystkim czuwa niezastąpiona Małgorzata Klimowicz – nasza Pani Dyrektor. Wybrałyśmy właśnie Ją do prowadzenia naszej pierwszej placówki, bo urzekła nas swoim profesjonalizmem, empatią i niezwykłą zdolnością do nawiązywania kontaktów. Fot. Przedszkole A KuKu!

Nad wszystkim czuwa niezastąpiona Małgorzata Klimowicz – nasza Pani Dyrektor. Wybrałyśmy właśnie Ją do prowadzenia naszej pierwszej placówki, bo urzekła nas swoim profesjonalizmem, empatią i niezwykłą zdolnością do nawiązywania kontaktów. Małgorzata, z wykształcenia socjolog zdrowia, zbliża się do uzyskania tytułu magistra psychologii, co dodatkowo wzbogaca jej już imponujące kwalifikacje pedagogiczne i terapeutyczne. W pracy dyrektorskiej w A KuKu! ceni sobie przede wszystkim organizację, jest energicznym zadaniowcem, który z łatwością tworzy pozytywne relacje zarówno z dziećmi, jak i ich rodzicami.

Dzięki swoim umiejętnościom i doświadczeniu, Małgosia skutecznie wprowadza w życie metody wychowania bliskościowego i NVC, co czyni nasze przedszkole miejscem, gdzie każde dziecko czuje się zrozumiane i akceptowane. Jej osobiste doświadczenie jako matki pozwala jej lepiej rozumieć i spełniać potrzeby zarówno dzieci, jak i ich rodziców. Pod jej kierownictwem, przedszkole A KuKu! to miejsce, gdzie edukacja przekształca się w pasjonującą przygodę, a rozwój każdego dziecka jest pieczołowicie wspierany.

Tak więc sami widzicie – Przedszkole A KuKu! to miejsce wyjątkowe, inne niż wszystkie.

Zapraszamy! Edyta, Kasia i cały Zespół A KuKu!

A JUŻ 24 SIERPNIA ZAPRASZAMY NA DZIEŃ OTWARTY !!! Ul. S. Moniuszki 32 (1 piętro), Biała Podlaska. START GODZ. 10.00.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
Reklama
KOMENTARZE
Autor komentarza: chyży rójTreść komentarza: niech najpierw szczepią psy i koty będąnce w niewoli w miescie,Dodatkowo właściciele nie sprzątają po swoich niewolnikach,Postawić strażnika miejskiego i niech wali mandaty,od tego jest.Data dodania komentarza: 21.11.2024, 10:57Źródło komentarza: Wścieklizna w natarciu. Wykryto ją u domowego psa i krowyAutor komentarza: chyży rójTreść komentarza: a to dlatego,bo trzeba używać i rozumu a im zabrakloData dodania komentarza: 21.11.2024, 10:48Źródło komentarza: Kierowała po alkoholu. Uderzyła w busaAutor komentarza: AndrzejTreść komentarza: Ja na temat specjalności.Byłem w wojsku 40 lat wstecz, na szkole młodszych specalistów i po niej zostałem dowódcą obsługi R-140 M.Myślałem że nie ma już tej specjalności,a to dlatego że taka radiostacja,tzn,anteny nadawcze wysyłają w eter tyle energii,że każdy może szybciutko zlokalizowac miejsce.Nawet wtedy,w latach 80 mówiono nam że każda rsdt.dużej mocy to ,,świeci jak zimny ogień odpalony z zupełnej ciemności'.Oczywiście były na radiostacji urządzenia do pracy zdalnej,chyba z odległości do 150m,ale nigdy tego nie ćwiczyliśmy.Więc jestem bardzo zdziwiony,że wojsko ciągle szkoli ludzi z alfabetu Morsa,jest to przestarzałe,przy dzisiejszej cyfryzacji.Data dodania komentarza: 21.11.2024, 10:33Źródło komentarza: Mistrz MMA w szeregach terytorialsów. To międzyrzeczaninAutor komentarza: BartekTreść komentarza: Nie sposób nie dostrzec emocji, jakie towarzyszą Twojej wypowiedzi, ale wydaje mi się, że przedstawiasz rzeczywistość w sposób nazbyt uproszczony i jednowymiarowy. Oczywiście, dorosłość wymaga odpowiedzialności, a założenie rodziny jest jej istotnym elementem, ale przecież nie jest to jedyna definicja dojrzałości czy wartości człowieka. To, że ktoś nie ma jeszcze rodziny, nie oznacza, że jego opinie na temat patriotyzmu, obronności czy poświęcenia nie mają znaczenia. Twoja krytyka młodych ludzi, którzy mówią o wojnie czy bohaterstwie, opiera się na założeniu, że każdy, kto nie doświadczył wojny, idealizuje ją i traktuje jako romantyczną przygodę. To spore uogólnienie. Faktycznie, są osoby, które mogą nie rozumieć w pełni, czym jest wojna, ale równie dobrze można powiedzieć, że ktoś, kto nigdy nie służył w wojsku, może mieć bardzo realistyczne i świadome podejście do tych spraw. Nie jest to czarno-białe. Co więcej, podkreślasz, że polska tradycja heroizmu, którą wiążesz z upadkiem I i II Rzeczypospolitej, jest przyczyną problemów naszego kraju. Nie sposób jednak nie dostrzec, że właśnie ta tradycja dała nam bohaterów, którzy walczyli o niepodległość i wolność – nie tylko w zbrojnych konfliktach, ale też w codziennej pracy, działalności politycznej i społecznej. Zgadzam się, że wojna to koszmar – brud, smród, krew i cierpienie. Nikt, kto naprawdę rozumie jej naturę, nie traktuje jej jako romantycznej przygody. Ale czy oznacza to, że nie powinniśmy o niej rozmawiać, przygotowywać się do obrony kraju, czy doceniać poświęcenia tych, którzy byli gotowi walczyć za swoje ideały? Krytyka młodych, którzy szukają swojego miejsca w tradycji wojskowej czy patriotycznej, wydaje się nieco niesprawiedliwa. To nie znaczy, że są naiwni – być może po prostu szukają sensu, który jest głęboko zakorzeniony w naszej historii i kulturze. Ostatecznie, odwaga i odpowiedzialność nie mają jednej definicji. Można być odpowiedzialnym i odważnym w rodzinie, ale również w służbie publicznej, w wojsku, czy po prostu w codziennym życiu. Każdy etap życia ma swoje wyzwania i nie powinniśmy deprecjonować jednych wyborów na rzecz innych.Data dodania komentarza: 21.11.2024, 09:01Źródło komentarza: Mistrz MMA w szeregach terytorialsów. To międzyrzeczaninAutor komentarza: chyży rójTreść komentarza: "dlatego, że", nieuku, zapamiętaj. Nie ma żadnego "dlatego, bo".Data dodania komentarza: 21.11.2024, 08:45Źródło komentarza: Kierowała po alkoholu. Uderzyła w busa
Reklama
Reklama