Po niemal dziewięciu miesiącach urzędowania w nowej kadencji władze miasta zaprezentowały plan budowy dróg, jaki zamierzają zrealizować w trakcie urzędowania, czyli do 2029 roku. Schemat działania nie jest nowy, bo pierwszy plan budowy dróg powstał w 2020 roku i wyznaczał kurs inwestycyjny na drogach miejskich w poprzedniej kadencji.
Sprawdzona strategia
W 2020 roku na czas poprzedniej kadencji wytypowano do realizacji 17 odcinków dróg lokalnych i 6 dróg podstawowych (wojewódzkich, powiatowych lub gminnych ale o znaczeniu strategicznym).
- W ubiegłej kadencji zrealizowaliśmy 28 inwestycji drogowych w układzie podstawowym i uzupełniającym czyli ulic osiedlowych. Tych 28 ulic to wydatek około 90 mln zł, a połowa z nich była tworzona z dofinansowaniem zewnętrznym. Obok realizacji dróg i chodników realizowaliśmy wiele innych potrzeb drogowych. Choćby obecnie poza planem budujemy ul. Krzywą i Średnią, także poza tym planem zrealizowaliśmy to największe marzenie, budowę nowej przeprawy przez Krznę – mówi prezydent Michał Litwiniuk.
Jego zdaniem planowanie inwestycji drogowych się sprawdziło. - Jest to najbardziej transparentny sposób angażowania środków miasta w procesy inwestycyjne. Mieszkańcy nie muszą się zastanawiać, kto będzie miał bliżej do ucha prezydenta czy radnych, by powstała ulica. W zakończonej kadencji zrealizowaliśmy 10 rond, mamy już 17, a planujemy kolejne. W poprzedniej kadencji realizując pierwszy plan budowy dróg i inwestycje nieuwzględnione w jego strukturze, ruszyliśmy do nadrabiania wielkich zaniedbań w naszym samorządzie a dziś przedkładamy kolejną wizję, która jest sprawdzonym sposobem skutecznego działania – zapewnia prezydent Białej Podlaskiej.
Nowa odsłona
Listę ulic i chodników przeznaczonych do realizacji w latach 2024-2029 przygotowała komisja złożona z urzędników miejskich i przedstawicieli wszystkich środowisk w radzie miasta. - Tak jak miało to miejsce w poprzedniej kadencji , do opracowania listy ulic do budowy w najbliższych latach zaprosiłem przedstawicieli wszystkich klubów w radzie miasta. Jest to wyraz zgody, konsensusu, wspólnego działania ponad podziałami, by całą siłą miejskiego samorządu zdecydować, że w tej kadencji zrobimy wszystko , by Biała Podlaska w tym podstawowym zakresie, jakim są drogi i chodniki rozwijała się równomiernie – zaznacza Michał Litwiniuk i zapewnia, że mapa inwestycji drogowych na te kadencję nie wyróżnia żadnego miejskiego obszaru. - Nie ma ulubionych dzielnic, ulubionych kwartałów prezydenta miasta czy innych decydentów. Jest jedna wspólnota, nasze miasto jako całość o którą dbamy – stwierdził prezydent.
W tej kadencji chodników przy swoich domach doczekają się mieszkańcy ulic: Kosynierów i Malczewskiego (2025), Okopowej, Jana Pawła II ( między Janowską a Terebelską), przy cmentarzu jeńców włoskich (2026), Powstańców (2027), Okólnej (2028) i w 2029 roku - 34 Pułku Piechoty (od Kopernika do Literackiej).
W planie budowy dróg na lata 2024-2029 znalazło się łącznie 22 ulice osiedlowe i 7 ulic podstawowych.
Ulice w układzie podstawowym do realizacji w latach 2024-2029
Kościuszki, Sidorska, Twarda, Ceglana, Akademicka, Żeromskiego Podleśna
Ulice w układzie uzupełniającym (osiedlowe):
2025: Łowiecka, Chłopickiego, Lelewela, Grota Roweckiego
2026: Makuszynskiego, Sempołowskiej, Błyskosza, Okszei, Wyzwolenia(od ul. Drzewieckiego do ul. Długiej)
2027: Brzóski (600 m), Korczaka, Winiarska
2028: Sasankowa, Wiązowa, Krzyżanowskiego(od ul. Francuskiej do ul. Madler), Walewskiej (od ul. Madler do ul. Furmana), Niedźwiedzkiej, Damrosza (od ul. Nartowskiego do ul. Furmana), Bratkowskiej (od ul. Natrowskiego do ul. Furmana), Walczuka (od ul. Nartowskiego do ul. Krzyzanowskiego)
2029: Grabarska, Osieckiego
Lista rezerwowa ulic w układzie uzupełniającym:
Jaskółcza, Paprociowa, Iglasta, Wereszki (od ul. Fedorowicz do parafii), Męczenników Katynia.
Napisz komentarz
Komentarze