– Jesteśmy firmą rodzinną, w której pracują już trzy pokolenia. Nasza działalność opiera się na pasji do kolei i innowacyjnych rozwiązań. W rekordowym czasie udało nam się zabudować ciągnik rolniczy w układ kolejowy, co pokazuje naszą determinację i umiejętności. Dla porównania – standardowy zakup nowego ciągnika szynowo-drogowego u producenta trwa od 6 do 8 miesięcy – podkreśla Sławomir Denicki, współwłaściciel i wiceprezes Kolejowego Serwisu Mobilnego.
Pierwsi w Polsce i Europie
Kolejowy Serwis Mobilny to pionier mobilnych napraw taboru kolejowego w kraju. Firma specjalizuje się w serwisowaniu wagonów towarowych, lokomotyw, kontenerów i tank kontenerów, oferując szybkie i kompleksowe usługi w dowolnym miejscu, gdzie wystąpi awaria. Przedsiębiorstwo posiada nowoczesny sprzęt, w tym podnośniki „Europress”, urządzenia pomiarowe, spawalnicze oraz mobilne stanowisko SBHW-1 do badania układów hamulcowych.
Dzięki dynamicznemu rozwojowi firma nie ogranicza się do Polski – jej ekipy serwisowe były wzywane do Niemiec, Czech, Litwy, Słowacji, Ukrainy, Białorusi, a nawet Finlandii. Każdego roku rozszerza swoje usługi na kolejne kraje Europy.
Rewolucja w wynajmie
Kolejowy Serwis Mobilny jest także pierwszą firmą w Polsce oferującą wynajem ciągników szynowo-drogowych. Koncepcja ta jest inspirowana modelem wypożyczania samochodów zastępczych, znanym z branży motoryzacyjnej. Pod tym względem świadczone przez Kolejowy Serwis Mobilny usługi czynią firmę jedynym tego typu podmiotem w Polsce. – Dążymy do tego, aby zabudowa ciągników rolniczych w układ kolejowy odbywała się u nas. Współpracujemy z Poznańskim Instytutem Technologicznym, co pozwala nam stale ulepszać nasze pojazdy – dodaje Sławomir Denicki, współwłaściciel firmy.
Firma duży nacisk kładzie na dalszy rozwój, wprowadza innowacyjne projekty i stara się o środki unijne na innowacje.
Nowoczesne maszyny i nieustanny rozwój
Zmodernizowany URSUS 1614 pełni funkcję manewrową na bocznicy kolejowej, przemieszczając wagony z toru na tor. Dzięki innowacyjnej konstrukcji może pociągnąć nawet 800 ton, zastępując dwie tradycyjne lokomotywy.
![](https://static2.slowopodlasia.pl/data/wysiwig/475866544_2318421821855743_5231236504281301624_n.jpg)
– Ciągniki szynowo-drogowe mogą poruszać się zarówno po torze europejskim, jak i szerokim. W przeciwieństwie do lokomotyw, posiadają osie przestawcze, co znacznie zwiększa ich funkcjonalność – tłumaczy prezes firmy, Piotr Matusiewicz.
Firma nieustannie doskonali swoje technologie i rozwija nowe projekty. – W branży kolejowej jest jeszcze wiele do zrobienia. Przez to, że obracamy się w środowisku kolejowym, pracujemy na terminalach, z przewoźnikami, właścicielami i pracownikami terminali mamy spore doświadczenie i wiedzę na temat maszyn kolejowych. Staramy się je usprawnić, co wpływa na bezpieczeństwo i funkcjonalność maszyn. Wkładamy w to dużo pracy i serca, co przynosi pozytywne efekty. Posiadamy doświadczenie, które pozwala nam usprawniać maszyny i podnosić ich bezpieczeństwo – mówi Tomasz Denicki, dyrektor operacyjny.
Pasja, historia i przyszłość
Kolejowy Serwis Mobilny to nie tylko innowacyjne rozwiązania, ale także szacunek dla historii kolei. Na terenie firmy znajdują się dwa oryginalne semafory – kształtowy i świetlny – pochodzące z Małaszewicz. Przedsiębiorstwo prowadzi także prace nad renowacją zabytkowego wagonu z 1899 roku, który w przyszłości stanie się muzeum kolejnictwa.
Obecnie firma posiada pięć ciągników szynowo-drogowych, dostępnych na wynajem w przypadku awarii. Oferuje także szkolenia operatorów tych pojazdów. Dzięki nieustannemu rozwojowi i dążeniu do innowacji Kolejowy Serwis Mobilny staje się liderem w branży na skalę europejską.
Napisz komentarz
Komentarze