Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
wtorek, 11 lutego 2025 18:58
Reklama
Reklama
Innowacja na torach: Zabudowali ciągnik rolniczy układem kolejowym w 3 miesiące!

Nasza firma rewolucjonizuje branżę!

Kolejowy Serwis Mobilny z Małaszewicz Dużych to jedyna firma w Polsce, która zajmuje się wynajmem ciągników szynowo-drogowych. Maszyny te mogą zastąpić dwie lokomotywy i przeciągnąć aż 800 ton! Ostatnio firma zaprezentowała nowatorski projekt – przekształcenie ciągnika rolniczego URSUS 1614 w pojazd kolejowy. Co więcej, zespół dokonał tego w zaledwie trzy miesiące!
Nasza firma rewolucjonizuje branżę!
– W rekordowym czasie udało nam się zabudować ciągnik rolniczy w układ kolejowy, co pokazuje naszą determinację i umiejętności. Dla porównania – standardowy zakup nowego ciągnika szynowo-drogowego u producenta trwa od 6 do 8 miesięcy – podkreśla Sławomir Denicki, współwłaściciel i wiceprezes Kolejowego Serwisu Mobilnego

Autor: Justyna Lesiuk-Klujewska

– Jesteśmy firmą rodzinną, w której pracują już trzy pokolenia. Nasza działalność opiera się na pasji do kolei i innowacyjnych rozwiązań. W rekordowym czasie udało nam się zabudować ciągnik rolniczy w układ kolejowy, co pokazuje naszą determinację i umiejętności. Dla porównania – standardowy zakup nowego ciągnika szynowo-drogowego u producenta trwa od 6 do 8 miesięcy – podkreśla Sławomir Denicki, współwłaściciel i wiceprezes Kolejowego Serwisu Mobilnego.

Pierwsi w Polsce i Europie
 

Kolejowy Serwis Mobilny to pionier mobilnych napraw taboru kolejowego w kraju. Firma specjalizuje się w serwisowaniu wagonów towarowych, lokomotyw, kontenerów i tank kontenerów, oferując szybkie i kompleksowe usługi w dowolnym miejscu, gdzie wystąpi awaria. Przedsiębiorstwo posiada nowoczesny sprzęt, w tym podnośniki „Europress”, urządzenia pomiarowe, spawalnicze oraz mobilne stanowisko SBHW-1 do badania układów hamulcowych.

Dzięki dynamicznemu rozwojowi firma nie ogranicza się do Polski – jej ekipy serwisowe były wzywane do Niemiec, Czech, Litwy, Słowacji, Ukrainy, Białorusi, a nawet Finlandii. Każdego roku rozszerza swoje usługi na kolejne kraje Europy.

Rewolucja w wynajmie 
 

Kolejowy Serwis Mobilny jest także pierwszą firmą w Polsce oferującą wynajem ciągników szynowo-drogowych. Koncepcja ta jest inspirowana modelem wypożyczania samochodów zastępczych, znanym z branży motoryzacyjnej. Pod tym względem świadczone przez Kolejowy Serwis Mobilny usługi czynią firmę jedynym tego typu podmiotem w Polsce. – Dążymy do tego, aby zabudowa ciągników rolniczych w układ kolejowy odbywała się u nas. Współpracujemy z Poznańskim Instytutem Technologicznym, co pozwala nam stale ulepszać nasze pojazdy – dodaje Sławomir Denicki, współwłaściciel firmy.

Firma duży nacisk kładzie na dalszy rozwój, wprowadza innowacyjne projekty i stara się o środki unijne na innowacje.

Nowoczesne maszyny i nieustanny rozwój
 

Zmodernizowany URSUS 1614 pełni funkcję manewrową na bocznicy kolejowej, przemieszczając wagony z toru na tor. Dzięki innowacyjnej konstrukcji może pociągnąć nawet 800 ton, zastępując dwie tradycyjne lokomotywy. 

Kolejowyt Serwis Mobilny to firma rodzinna,  w której pracują już trzy pokolenia. Działalność firmy opiera się na pasji do kolei i innowacyjnych rozwiązań. Na zdj. Piotr Matusiewicz (po lewej) i Tomasz Denicki (po prawej). Fot. Justyna Lesiuk-Klujewska

– Ciągniki szynowo-drogowe mogą poruszać się zarówno po torze europejskim, jak i szerokim. W przeciwieństwie do lokomotyw, posiadają osie przestawcze, co znacznie zwiększa ich funkcjonalność – tłumaczy prezes firmy, Piotr Matusiewicz.

Firma nieustannie doskonali swoje technologie i rozwija nowe projekty. – W branży kolejowej jest jeszcze wiele do zrobienia. Przez to, że obracamy się w środowisku kolejowym, pracujemy na terminalach, z przewoźnikami, właścicielami i pracownikami terminali mamy spore doświadczenie i wiedzę na temat maszyn kolejowych. Staramy się je usprawnić, co wpływa na bezpieczeństwo i funkcjonalność maszyn. Wkładamy w to dużo pracy i serca, co przynosi pozytywne efekty. Posiadamy doświadczenie, które pozwala nam usprawniać maszyny i podnosić ich bezpieczeństwo – mówi Tomasz Denicki, dyrektor operacyjny.

Pasja, historia i przyszłość
 

Kolejowy Serwis Mobilny to nie tylko innowacyjne rozwiązania, ale także szacunek dla historii kolei. Na terenie firmy znajdują się dwa oryginalne semafory – kształtowy i świetlny – pochodzące z Małaszewicz. Przedsiębiorstwo prowadzi także prace nad renowacją zabytkowego wagonu z 1899 roku, który w przyszłości stanie się muzeum kolejnictwa.

Obecnie firma posiada pięć ciągników szynowo-drogowych, dostępnych na wynajem w przypadku awarii. Oferuje także szkolenia operatorów tych pojazdów. Dzięki nieustannemu rozwojowi i dążeniu do innowacji Kolejowy Serwis Mobilny staje się liderem w branży na skalę europejską.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
Reklama
Reklamawłączenie społeczne
KOMENTARZE
Autor komentarza: RomanTreść komentarza: pewnie miała jakieś pieniądze,iiiiiiiii......postanowiła je ,,rozmnożyć",ale sztuka się nie udala,więc poskarżyła się Policji.Posiada wyjątkowy dar nieposiadania intuicji.😊Data dodania komentarza: 11.02.2025, 13:57Źródło komentarza: Straciła 150 tys. zł grając na „giełdzie”Autor komentarza: 10-1-10Treść komentarza: Jak pamiętam,w wojsku,stopnie sa dość sciśle powiązane z pełnioną funkcją,bądz stanowiskiem.Gdy pelniłem zasadniczą sł.wojsk.za tzw.,,komuny",to moim batalionem dowodził grubas i gbur w stopniu podpulkownika,a jego zastepcami ,czyli zca.dcy.ds.tech,. i zca.ds,spraw pol-wych ,byli majorzy.Dcą bryg.był pułkownik,a powinien być gość w stopniu generała brygady.Ale to było za ,,komuny".Dzisiaj nie żałują granatowych lampasów i wężyków.Tym komponentem przecież trzeba dowodzić,a jak jest napisane w artykule,w sklad wejdą 4 brygady,więc to będzie generał dywizji,z całym otoczeniem,czyli sztabem,kompanią dowodzenia,komp,ochrony i wiele wiele innych.Powiem tak,malowanie na mapach cyfr,ikonek nie zwiękasza liczebnośći ludzi w szeregach,nadal jest uch tyle samo,tylko podporządkowanie jest inne,i wymaga wyższego szczebla,a wydajność?????Tak myślę.Data dodania komentarza: 11.02.2025, 13:47Źródło komentarza: Tworzą Komponent Obrony Pogranicza. W nim batalion z Białej PodlaskiejAutor komentarza: PaweTreść komentarza: W artykule brakuje informacji kto powołała świadków, która za stron.Data dodania komentarza: 10.02.2025, 22:59Źródło komentarza: W wydziale karnym bialskiego sądu ruszył proces. Prezydent na ławie oskarżonychAutor komentarza: BrowarTreść komentarza: Skąd tacy idioci mają tyle pieniędzy?Data dodania komentarza: 10.02.2025, 15:44Źródło komentarza: Straciła 150 tys. zł grając na „giełdzie”Autor komentarza: Czy→ TTreść komentarza: W kinie i z Wójtem, łowią naiwnych do pracy . . nic nie zrozumiałem. Kto to Owerko i Maeiian, to ten od Heli? Z Janowa, to były kuce arabskie i rodzynki, ale wiecie co z końmi, a rodzynki, lepiej nie spominać chyba, zębów szkodaData dodania komentarza: 10.02.2025, 14:42Źródło komentarza: Do Janowa zaprosili kreatywnych ludzi. "Mają inspirować innych"
Reklama
Reklama