Z tego względu Stowarzyszenie Przedsiębiorców i Pracodawców Nadbużańskich wystosowało pismo do Adama Abramowicza, rzecznika małych i średnich przedsiębiorców, z apelem o zajęcie się tą sprawą.
- W ostatnim czasie członkowie stowarzyszenia spotkali się sytuacją, gdy ich klientom odmawiano możliwości uzyskania zwrotu z tytułu zakupów w formule TAX FREE. Dotyczyło to sytuacji losowych, nie zaś według uzyskanych informacji, błędów w dokumentacji. Organ kontroli granicznej, odpowiedzialny za to, twierdzi, w nieoficjalnym stanowisku, że niedokonane zwroty i potwierdzenia wywozu wynikają tylko i wyłącznie z wytypowania niniejszych wywozów przez „system komputerowy” do „nieuzyskania zwrotu”. Przedsiębiorcy zaś, po konsultacjach, proszą o interwencję rzecznika w celu wyjaśnienia sytuacji czy taka możliwość faktycznie ma miejsce, i czy nie jest to związane z „czymś” na co przedsiębiorcy i podróżni mają wpływ, czy też nie. W obecnej trudnej sytuacji, każdy klient jest bardzo ważny dla lokalnego biznesu, i zależy nam abyśmy mogli sprawnie i bezproblemowo obsługiwać turystów zza wschodniej granicy. W przeciwnym wypadku, mogą oni wybierać inne przejścia graniczne w celu opuszczenia Rzeczpospolitej i uzyskania zwrotu podatku VAT za dokonane zakupy – apeluje Tomasz Niedźwiedziuk prezes Stowarzyszenia Przedsiębiorców i Pracodawców Nadbużańskich.
Adam Abramowicz odpowiada, że podejmie się interwencji w tej sprawie. – Napiszę pismo do Krajowej Administracji Skarbowej z prośbą o wyjaśnienie tego niepokojącego zjawiska. Podobna sytuacja miała już miejsce wcześniej, podjęte przeze mnie wówczas działania przyniosły pozytywny efekt – przypomina rzecznik małych i średnich przedsiębiorców. (...)
Cały artykuł przeczytacie w papierowym i elektronicznym wydaniu Słowa Podlasia z 1 czerwca
Napisz komentarz
Komentarze