Cały proces zależy od doświadczenia i wiedzy pośrednika. Kluczowa jest doskonała znajomość lokalnego rynku oraz specjalizacja w konkretnej kategorii nieruchomości.
To ważne, żeby znać swoje środowisko, wiedzieć, co się wokół dzieje, jakie powstają osiedla, jakie inwestycje mieszkaniowe są planowane itp. Znajomość rynku to podstawa.
– zaznacza Klaudia Mikiciuk-Szpera.
Najpierw słuchamy
Wioleta Kozak zauważa natomiast, że nieodzowna jest też umiejętność słuchania i rozpoznania oczekiwań klienta.
Aby się dowiedzieć, z jakimi wyobrażeniami i oczekiwaniami przychodzi do mnie klient, muszę z nim porozmawiać, wczuć się w jego sytuację, poznać motywację i oczekiwania lub możliwości finansowe.
I dodaje:
Nie bez znaczenia jest tu znajomość rynku i zasad, które nim rządzą. Zdarza się, że musimy wytłumaczyć klientowi, że cena, którą sobie założył przy sprzedaży nieruchomości, jest np. za wysoka. Wynika to z faktu, że podchodzi do kwestii wyceny nieruchomości emocjonalnie, z sentymentem. Zdarza się też, że uświadamiamy klienta na temat kosztów ukrytych przy kupnie nieruchomości. Sytuacje są różne. Dobry agent zawsze występuje w interesie swojego klienta i stara się tak przeprowadzić transakcję, aby ten był zadowolony.
CZYTAJ TEŻ: WIRD zamiast WIBOR - pytamy bialskich specjalistów
PRZECZYTAJ: Bialscy agenci nieruchomości są w ogóle potrzebni?
Potem działamy
Doświadczony pośrednik po zapoznaniu się z oczekiwaniami klienta przystępuje do działania. Kluczowe jest przygotowanie planu sprzedażowego.
Według badań dużo większym zainteresowaniem cieszą się oferty, które atrakcyjnie prezentują się w sieci. Efekt ten można uzyskać poprzez home staging. Celem home stagingu jest atrakcyjne zaaranżowanie wnętrza, które ma podkreślić jego charakter oraz zainteresować jak największą liczbę oglądających nieruchomość. Na atrakcyjność oferty wpływają też profesjonalnie zrobione fotografie, np. zdjęcia z drona pokazujące okolicę z lotu ptaka
- wylicza Klaudia Mikiciuk-Szpera.
Istotny jest również opis, który dzięki wykorzystaniu języka korzyści wzbudzi zainteresowanie czytelnika. Z jednej strony musi być prosty i zrozumiały w odbiorze, a z drugiej – podkreślać zalety nieruchomości oraz wskazywać jej potencjał.
Skuteczne promowanie oferty
Po przygotowaniu nieruchomości następnym kluczowym etapem jest skuteczne promowanie oferty, aby trafiła do jak najliczniejszego grona potencjalnych kupców. Oczywistą i dobrze znanym sposobem na wypromowanie oferty jest jej publikacja na portalu sprzedażowym. Niestety, dziś to za mało.
Dlatego nie działamy wyłącznie w sieci. Często w swoich działaniach wykorzystujemy profesjonalne tablice, naklejki czy banery informujące okolicznych mieszkańców szukających nieruchomości w danym rejonie. Poza tym jesteśmy aktywni na portalach społecznościowych, ale rozmawiamy też z ludźmi w realu, mamy bazę osób, które się do nas zgłaszają i chcą kupić nieruchomość
– mówi Wioleta Kozak i zaznacza jednocześnie, że agentem jest się 24 godziny na dobę.
Dla nas najważniejsze jest doprowadzenie do podpisania aktu notarialnego i zadowolenie obu stron. Mamy jasno wyznaczony cel i do niego dążymy. Zdarza się, że zostaje osiągnięty w 6 dni i wtedy radość jest wielka.
Potrzebujesz wsparcia przy sprzedaży nieruchomości?
Zadzwoń do Klaudii, Wiolety, Tomka lub Wojtka z Północ Nieruchomości w Białej Podlaskiej.
Napisz komentarz
Komentarze