Sprawa jest poważna i jak się okazuje dotyczy wielu regionów Polski. Prezes Urzędu Regulacji Energetyki alarmuje, że w ostatnim czasie odnotowano znaczący wzrost pisemnych oraz telefonicznych zgłoszeń odbiorców dotyczących praktyk stosowanych przez przedstawicieli przedsiębiorstwa Polski Prąd i Gaz Sp. z o.o. (poprzednia nazwa: Polska Energetyka Pro Sp. z o.o.). Odbiorcy zarzucają im m.in. brak rzetelnej, niepełnej informacji o warunkach przedstawianej oferty/umowy, podszywanie się pod pracownika dotychczasowego sprzedawcy, bądź sugerowanie, że reprezentuje dotychczasowego sprzedawcę czy wprowadzanie w błąd co do celowości zawarcia umowy, tłumacząc to m.in. koniecznością aktualizacji dotychczasowej umowy.
Zdarzało się bowiem, że przedstawiciele handlowi podsuwali odbiorcom dokumenty do podpisu, w konsekwencji odbiorca nie czytając podpisywał dokumenty, a tym samym zawierał umowę. Mało tego, bardzo często klient nie otrzymywał nawet egzemplarza zawartej umowy a to uniemożliwiało identyfikację przedsiębiorstwa i skuteczne skorzystanie z prawa do odstąpienia od umowy w ciągu 14 dni.
Więcej w papierowym i elektronicznym wydaniu Słowa nr 39.
Justyna Dragan
Napisz komentarz
Komentarze