W połowie ubiegłego roku burmistrz informował radnych, ze wykonawca rewitalizacji pałacu Potockich, firma Lubren wnioskuje o zwiększenie nakładów na inwestycję. - Zamierzamy podjąć rozmowy z firmą Lubren, wykonawcą inwestycji. Ale na pewno do rewaloryzacji kwot jest jeszcze daleka droga, do tej kwestii powrócę w przyszłości – zapowiadał w lipcu ubiegłego roku burmistrz Jerzy Rębek.
Gdy firma zasygnalizowała miastu potrzebę rewaloryzacji kwoty wynikającej z przetargu, władze Radzynia konsultowały sprawę z urzędem marszałkowskim, który na inwestycje przekazał znaczną przecież dotację (łącznie 21 mln , a tym 19 mln zł funduszy unijnych). Miasto otrzymało wówczas odpowiedź, by postępować zgodnie z prawem o zamówieniach publicznych.
Najlepiej byłoby, gdyby regulował to niezależny sąd, który da prawomocne wyroki. Nie zamierzam podejmować decyzji w oparciu o nawet najlepsze opinie prawnicze. W tej kwestii powinny być rozstrzygnięcia sądowe – mówił od razu burmistrz Rębek i przyznawał: - Skoro firma Lubren zwróciła się do nas o waloryzację kwot zapisanych w przetargu. My tego nie uczynimy „ z marszu”, bo jest to niemożliwe. Należy domniemywać, że ta kwestia może znaleźć się na drodze postępowania sądowego. Przyszedł trudny czas. Z jednej strony trudno jest odmówić firmie tego, że ponosi dodatkowe, wyższe koszty. Z drugiej jednak strony, obowiązuje nas prawo zamówień publicznych.
W tym tygodniu temat waloryzacji zapłaty firmie Lubren wrócił na sesji rady miasta. Podjęła go radna Bożena Lecyk. - Zapadło postanowienie sądu w sprawie wniosku firmy Lubren. Co to oznacza? Proszę o przybliżenie porozumienia z firmą Lubren, na czym stanęło? - dopytywała radna.
POLECAMY:
- Biała Podlaska: Co czeka drewniany dom z XVIII wieku?
- Afera przetargowa w urzędzie. Ruszył proces karny!
- Ksiądz podejrzany o nagrywanie w toalecie odsunięty od posługi
- Bialscy celnicy przekazali zabytki Muzeum Ziemi Chełmskiej [VIDEO]
- Adam Abramowicz: ZUS powinien być dobrowolny!
- Nasz ksiądz w zespole piłkarskich mistrzów Europy!
- Kolejny raz wybiorą najaktywniejsze działaczki gm. Międzyrzec Podlaski
Burmistrz przypomniał, że przetarg w którym firma została wyłoniona jako wykonawca rewitalizacji pałacu, odbywał się w 2020 roku. - Lubren zwróciła się o waloryzację kwot z przetargu. Jako że inwestycja jest wieloletnia, miała do tego prawo – mówi burmistrz i dodaje. - Ta waloryzacja została uznana. To kwota ponad 1 mln 400 tys. zł. Takie są zasady prawne i z tego firma skorzystała. My mamy pewność, że nie zakłócony zostanie proces inwestycyjny.
Miasto z własnego budżetu do tej podwyżki dołożyć ma 900 tys. zł. Przypomnijmy, że firma Lubren sp. z o.o z Lublina w przetargu przedstawiła koszt wykonania inwestycji w kwocie 18,9 mln zł. Prace objęły remont i przebudowę wnętrz korpusu głównego pałacu oraz przystosowanie ich do pełnienia nowych funkcji, jak też przebudowę dziedzińca pałacu od strony południowej. Podpisanie umowy przez miasto z firmą Lubner na wykonanie prac odbyło się 27 kwietnia 2021 r. W projekcie rewitalizacji zaplanowano również remont muru oporowego. W czasie prac okazało isę, ze wymaga większych nakładów i dodatkowych robót, niż zakładano. – Odbudowa muru nie stanowi problemu, a powierzchowna jego naprawa byłaby skrajną nieodpowiedzialnością. Obecnie mur zabezpieczony jest profesjonalnie na kolejne dziesięciolecia – zapewniał burmistrz Rębek, uspakajając radnych, że nie trzeba będzie z tego tytułu pozyskiwać dodatkowych funduszy na rewitalizację muru, gdyż przetarg na pałac wyszedł poniżej kwot zaplanowanych na rewitalizację. Tak też się stało.
Dziś burmistrz nie kryje zadowolenia z wykonywanej przez firmę Lubren pracy na pałacu. - Każdemu życzyłbym takiego wykonawcy. Nie mamy żadnego problemu z tą firmą, a waloryzacja jest czymś zupełnie uprawnionym. Odbyło się to w drodze mediacji – dodaje.
Napisz komentarz
Komentarze