Grzegorz Jakubowski prowadzi swój sklep Żabka w Siemiatyczach od 2,5 roku.
- Przez 8 lat pracowałem jako sprzedawca na stacji benzynowej, a następnie 5 lat jako kierowca ciężarówki. Postanowiliśmy przenieść się z żoną z Białegostoku do Siemiatycz. Poszukiwaliśmy jakiegoś stabilnego zajęcia, które dałoby nam poczucie bezpieczeństwa finansowego i możliwość rozwoju. Wybór padł na Żabkę. Zakres obowiązków przypomina w części ten na stacji paliw, a ponadto o współpracy z siecią pozytywnie wypowiadał się nasz znajomy, franczyzobiorca ze stolicy Podlasia.
Z siecią Żabka łatwiej
Sieć od samego początku otacza przystępujących do niej przedsiębiorców opieką i wsparciem. Na start otrzymują gotowy do prowadzenia sklep w dobranej i wynajętej przez nią lokalizacji. Nowa placówka wyposażona jest w niezbędny sprzęt, meble i monitoring, a także w asortyment produktowy, w tym popularne wśród klientów marki własne jak Foodini, Szamamm czy Tomcio Paluch.
W dalszej kolejności franczyzobiorcy mogą liczyć na dostęp do wiedzy i doświadczenia sieci, bogatego pakietu szkoleń oraz pełnego zaplecza logistycznego, w tym dostaw do sklepów z jej centrów logistycznych. Otrzymują pomoc ze strony terenowych przedstawicieli sieci, Partnerów ds. sprzedaży czy też Trenerów ds. szkoleń. Przez 7 dni w tygodniu mogą liczyć na zdalne doradztwo specjalnej jednostki: Centrum Wsparcia Franczyzobiorców, a w razie usterek czy awarii sprzętu – Interwencyjnych Grup Serwisowych. Sieć franczyzowa udostępnia im również szereg nowoczesnych narzędzi. Jedną z kluczowych jest aplikacja Cyberstore umożliwiająca zdalne zarządzanie placówkami: składanie zamówień, sprawdzanie terminu dostaw czy wyciąganie raportów sprzedażowych, przy użyciu smartfona. Żabka regularnie wprowadza dodatkowe benefity, w tym pakiety zdrowotne, karty flotowe czy sportowe. Aby zabezpieczyć swój biznes franczyzobiorcy korzystają ze zbiorowego, unikatowego na rynku ubezpieczenia tzw. “Polisy na biznes”, która chroni ich na wypadek niepowodzenia działalności. W niewielkich miejscowościach przedsiębiorcy mogą liczyć dodatkowo na pakiet relokacyjny po przeprowadzce czy samochód do przemieszczania się w ramach programu “Auto na start”.
O krok od własnego biznesu franczyzowego
Kandydat na franczyzobiorcę sklepu Żabka zobligowany jest przejść proces rekrutacji, na który składają się m.in. spotkania z przedstawicielami firmy czy szkolenia w sklepie trenerskim, z takich obszarów jak sprzedaż, HR czy finanse. Dodatkowym wymogiem jest rejestracja w CEIDG własnej jednoosobowej działalności gospodarczej. Franczyzobiorcy Żabki, tak jak wszyscy przedsiębiorcy w Polsce, mają bowiem obowiązek samodzielnego zarządzania kadrami, a także tematami dotyczącymi odprowadzania składek ZUS czy opłacania podatków. Przy rekrutacji do sieci znaczenie ma również duża motywacja, przedsiębiorcza postawa kandydata czy umiejętność nawiązywania przez niego relacji z otoczeniem. Wkład własny niezbędny do rozpoczęcia działalności wynosi zaledwie ok. 5 tys. zł i jest przeznaczany na zakup kasy fiskalnej i koncesji (refundowana po 3 miesiącach współpracy z Żabką).
- Nie żałuję decyzji o zmianie, choć jak niemal w każdym - także i w tym - biznesie potrzeba poświęcić mu sporo czasu, uwagi i zaangażowania. W prowadzeniu sklepu wspiera mnie żona. Łączymy to bez problemu z opieką nad dwójką dzieci. Co niezwykle ważne, zawsze mogę liczyć też na pomoc czy doradztwo kogoś z Żabki. Wciąż rozbudowujemy z zespołem grono klientów odwiedzających placówkę - ich zadowolenie jest dla nas największą satysfakcją - dodaje franczyzobiorca z Siemiatycz.
Więcej informacji znajdziesz na: https://www.zabka.pl/franczyza
Napisz komentarz
Komentarze