Przypomnijmy, Zespół Szkół Ekonomicznych im. Marii Dąbrowskiej w Międzyrzecu Podlaskim od 1 czerwca 2022 do 31 sierpnia 2023 realizuje projekt z programu Erasmus+, sektor Kształcenie i szkolenia zawodowe dla uczniów i kadry w ramach 5-letniej akredytacji na lata 2022-2027. Program współfinansowany jest z funduszy Unii Europejskiej, a budżet na ten rok to 60 682 euro.
Dzięki temu 29 uczniów międzyrzeckiego ekonomika wraz z 2 nauczycielami w terminie 15-26 maja wzięło udział w wyjeździe do Włoch, gdzie młodzież odbyła praktyki zawodowe. Nauczyciele natomiast wzięli udział w szkoleniach językowych z wykorzystywaniem narzędzi oraz technik komputerowych w edukacji oraz obserwacjach pracy w zawodzie.
Do Włoch pojechali uczniowie z klas o profilach technik logistyk i technik programista.
– Udział w mobilności poprzedzony został rekrutacją zarówno uczniów, jak i kadry oraz odbyciem przez uczniów cyklu zajęć przygotowawczych językowych, kulturowych i warsztatów psychologiczno-pedagogicznych o łącznym wymiarze 32 godzin lekcyjnych. Praktyki i obserwacje realizowane były we współpracy z włoską organizacją partnerską European Mobility Center. Podczas dwutygodniowego pobytu uczniowie poszerzyli swoje kompetencje zawodowe oraz umiejętności językowe. Praktyki zagraniczne umożliwiły uczestnikom rozwój umiejętności organizacyjnych, społecznych oraz kulturowych – wyjaśnia nauczycielka ZSE Izabela Hodun, która jest koordynatorką wyjazdów uczniów szkoły na staże zagraniczne.
Dodaje, że oprócz praktyk i szkoleń uczniowie i nauczyciele zwiedzili San Marino, Rzym, Asyż, Ascoli Piceno i Offidę. Był również czas na relaks i plażowanie oraz wieczorną integrację.
PRZECZYTAJ TEŻ:
- Dyskusje o transporcie. Co dalej z portem w Małaszewiczach?
- Lubelskie: Afera w drogówce i zarzuty dla trzech policjantów
- Bialskie Igrzyska Sportowe Szkół Podstawowych za nami!
Nauczycielka wymienia też cele projektu Erasmus+. – To rozwój oferty kształcenia zawodowego poprzez wykorzystanie dobrych praktyk w zakresie narzędzi oraz metod pracy i współpracy placówek kształcenia zawodowego i pracodawców w innych krajach europejskich. To również wzrost kompetencji kadry poprzez poznanie nowych narzędzi i metod pracy oraz rozwój kompetencji językowych – podkreśla Izabela Hodun.
Dodatkowo zapewnienie atrakcyjnej oferty edukacyjnej szkoły, dostosowanej do potrzeb rynku pracy ma zapewnić wzrost zainteresowania młodzieży kończącej szkołę podstawową kształceniem zawodowym.
Napisz komentarz
Komentarze