Przesyłki zagraniczne, czyli jakie?
Przesyłki międzynarodowe to jedna z usług oferowanych przez firmy wysyłkowe. Polega ona na dostarczaniu różnego rodzaju towarów i dokumentów z jednego kraju do drugiego. Z wysyłki paczek międzynarodowych korzystają zarówno klienci indywidualni, jak i przedsiębiorcy.
Ile czasu trwa dostarczenie przesyłki międzynarodowej?
Czas dostarczenia takiej przesyłki zależy przede wszystkim od tego, w jakim kraju mieszka jej adresat. Paczki z Polski do odbiorców z Unii Europejskiej docierają zwykle w ciągu kilku dni roboczych. Obowiązuje tu prosta zasada: im dalsza destynacja, tym czas dostarczenia będzie dłuższy.
Najszybsze przesyłki zagraniczne zwykle docierają do państw ościennych: Niemiec, Czech, Słowacji czy Litwy. Często zdarza się, że kurier zapuka do drzwi odbiorcy w ciągu 2-3 dni od nadania zamówienia. Nieco dłużej poczekają mieszkańcy Niderlandów, Hiszpanii lub Grecji.
Jak prawidłowo pakować przesyłki międzynarodowe?
Przed nadaniem przesyłki międzynarodowej, dobrze ją zabezpiecz – to ważne, ponieważ w przypadku przewożonej daleko i różnymi środkami transportu paczki łatwo o uszkodzenie. Zapakuj ją w wytrzymały i wystarczająco duży karton, a do jego środka włóż dodatkowe zabezpieczenie, na przykład folię bąbelkową.
Zapobiegnie to zniszczeniom powstałym podczas ewentualnego zrzucenia paczki. Koniecznie oklej też karton taśmą pakową, owiń go po zewnętrznej stronie folią typu stretch, a na koniec naklej na paczkę etykietę wysyłkową.
Śledzenie przesyłek międzynarodowych
Żeby sprawdzić, gdzie znajduje się Twoja przesyłka, skorzystaj z opcji śledzenia dostępnej na stronie internetowej przewoźnika. Monitorowanie przesyłek zagranicznych umożliwia ShipCenter.pl.
Dzięki tej funkcji dowiesz się, czy paczka została wysłana, odebrana od kuriera oraz wydana do doręczenia. Zaniepokoić może Cię sytuacja, kiedy status przesyłki nie zmienia się przez kilka dni – wtedy skontaktuj się z przewoźnikiem, który wyjaśni, jaka jest przyczyna opóźnienia.
Paczki zagraniczne — jak uniknąć ich zaginięcia?
Żeby zapobiec zaginięciu przesyłki międzynarodowej, przede wszystkim prawidłowo ją oznacz. Przed wysyłką kilka razy sprawdź, czy podałeś poprawne dane adresata: upewnij się, że są czytelne, kompletne i nie ma w nich literówek. Równie ważne jest to, by etykieta wysyłkowa była precyzyjnie naklejona. Umieść ją na opakowaniu dopiero po owinięciu go folią czy zabezpieczeniu taśmą – po to, żeby nie została zakryta, ale była dobrze widoczna.
Co zrobić, kiedy paczka zaginie?
Jeśli podejrzewasz, że wysłana przez Ciebie paczka zaginęła, skontaktuj się z firmą kurierską, z której usług korzystałeś. Podczas rozmowy z pracownikiem biura obsługi klienta podaj wszystkie istotne informacje dotyczące przesyłki.
Zapyta Cię on nie tylko o numer nadania, ale także poprosi o opisanie wyglądu paczki. Istotny jest rozmiar i kolor przesyłki, a także to, w jaki sposób była zapakowana. Helpdesk może poprosić też o szczegółowe dane dotyczące jej zawartości.
Odszkodowanie za zagubioną przesyłkę zagraniczną — kiedy można je dostać?
Zgłoszenie zaginięcia przesyłki międzynarodowej nie jest równoznaczne z uznaniem jej przez przedsiębiorstwo kurierskie za zagubioną. Zanim to się stanie, dana firma sprawdza, czy paczka nie znajduje się w jednym z punktów przeładunkowych, przez które była transportowana.
Gdy nie uda się jej znaleźć, zyskuje status przesyłki zagubionej. W takiej sytuacji istotne jest to, czy wykupiłeś ubezpieczenie – jeśli tak, możesz ubiegać się o odszkodowanie, którego wysokość zależy od wartości zawartości paczki. Jeśli nie, o wiele trudniej będzie wyegzekwować zwrot wartości paczki od spedytora.
Napisz komentarz
Komentarze