Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
piątek, 22 listopada 2024 06:32
Reklama
Reklama

Z Parczewa do Lubartowa 120 k/h? PKP podsumowało modernizację sieci kolejowej

Zakończył się wielki projekt zakładający modernizację sieci linii kolejowej na odcinku Parczew-Lubartów. Przedstawiciele PKP Polskie Linie Kolejowe SA i marszałek województwa lubelskiego podsumowali projekt. Całkowita wartość inwestycji to ponad 122 mln zł.
Z Parczewa do Lubartowa 120 k/h? PKP podsumowało modernizację sieci kolejowej
Zakończył się wielki projekt zakładający modernizację sieci linii kolejowej na odcinku Parczew-Lubartów. Całkowita wartość inwestycji to ponad 122 mln zł

Autor: poglądowe/pixabay.com

Remont linii kolejnowej to tylko część projektu realizowanego w ramach Działania 8.3 Transport kolejowy Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2014-2020 (RPO WL). Całkowita wartość inwestycji to ponad 122 mln zł, z czego dofinansowanie unijne to blisko 81 mln zł. Celem Działania 8.3 RPO WL jest zwiększenie dostępności kolejowej w regionie poprzez realizację inwestycji w zakresie modernizacji istniejących odcinków sieci kolejowej, jak również zakup nowoczesnych i niskoemisyjnych środków transportu kolejowego.

– Cieszę się, że dobiegła końca bardzo ważna inwestycja dla mieszkańców naszego regionu. W ramach projektu udało się zmodernizować 26-kilometrowy szlak kolejowy między Lubartowem a Parczewem. Przebudowana została linia, wymienione zostały tory na całym odcinku i urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Inwestycja będzie służyła mieszkańcom i wszystkim podróżującym koleją. A wybudowana kładka ( w Lubartowie przyp. red.) połączy i zapewni bezpieczeństwo mieszkańcom dwóch rozdzielonych osiedli – mówił 6 października, podczas oficjalnego podsumowania inwestycji marszałek województwa lubelskiego Jarosław Stawiarski.

Do 120 km/h
 

Jak czytamy na stronie Lubelskiego Urzędu Marszałkowskiego w Lublinie, "Rewitalizacja linii kolejowej nr 30 na odcinku Lubartów–Parczew” miało na celu poprawę stanu istniejącej linii kolejowej z przystosowaniem do obsługi osób z niepełnosprawnościami, co zapewniło polepszenie spójności i efektywności transportu kolejowego. Zastosowanie nowoczesnych rozwiązań technicznych oraz zastąpienie przestarzałych elementów infrastruktury kolejowej nowymi materiałami wpłynęło na zwiększenie bezpieczeństwa na przejazdach kolejowo-drogowych oraz podczas podróży. W ramach projektu nastąpiła poprawa stanu technicznego linii, w wyniku czego możliwe jest rozwinięcie prędkości maksymalnej dla pociągów pasażerskich do 120 km/h, a dla pociągów towarowych do 80 km/h.

W ramach projektu wykonywane są prace polegające m.in. na:

  • przebudowie urządzeń kolejowych, tj. wymianie nawierzchni torowej na odcinku Lubartów–Parczew, 
  • przebudowie i remoncie peronów, uwzględniając takie elementy jak dojścia i pochylnie, 
  • wymianie oświetlenia na wszystkich stacjach i przystankach osobowych z dostosowaniem do parametrów wymaganych w obowiązujących przepisach,
  •  zamontowaniu wiaty i elementów małej architektury, 
  • przeprowadzeniu remontu mostów i przepustów, 
  • przebudowaniu urządzeń oświetlenia zewnętrznego, jak również wymianie nawierzchni drogowej; wykonaniu wygrodzenia przejazdów,
  • instalacji urządzeń kolejowych, tj. zainstalowaniu komputerowego urządzenia sterowania ruchem kolejowym na stacji Brzeźnica Bychawska, Lubartów, Parczew;
  • zainstalowaniu aparatowej szafy kontenerowej dla urządzeń stacyjnych, przejazdowych i teletechnicznych, 
  • zamontowaniu urządzeń zasilających sygnalizacje stacyjne, świetlne, umiejscowienie wskaźników przy torach, zamontowaniu samoczynnych systemów przejazdowych.
     
Tablica informacyjna dotycząca projektu rewitalizacji linii kolejowej nr 30 na odcinku Lubartów - Parczew. Fot. LUM w Lublinie
Kolej dostępna dla osób z niepełnosprawnościami
 

W projekcie przewidziano również szereg rozwiązań umożliwiających korzystanie z infrastruktury osobom z niepełnosprawnościami i o ograniczonej mobilności. Chodzi m.in. o obniżone krawężniki na przejściach dla pieszych czy też brak barier infrastrukturalnych. Perony zostały dostosowane do poruszania się osób z ograniczoną mobilnością. Istotną kwestią jest również oznakowanie dotykowe na peronach oraz dojściach do peronów z terenu przyległego, a także ścieżki dotykowe prowadzące od wyjść z peronów do ławek znajdujących się najbliżej wyjścia na peron.

Kładka w Lubartowie
 
Nowo otwarta kładka jest częścią projektu „Rewitalizacja linii kolejowej nr 30 na odcinku Lubartów–Parczew”. Fot. LUM w Lublinie

W ramach projektu została też zbudowana kładka dla pieszych w Lubartowie nad linią kolejową nr 30. Wybudowana kładka ma ponad 50 m długości. W ramach projektu zostały również wybudowane ciągi pieszo-rowerowe o łącznej długości 422 m i szerokości 5 m oraz ciąg pieszo-jezdny o długości 45 m i szerokości 5 m. Wszystkie stanowią układ komunikacyjny naprowadzający na bezkolizyjne przejście przez tory. Kładka stanowi połączenie ulic Sienkiewicza i 3 Maja w Lubartowie.

Budowa kładki dla pieszych w ramach projektu kosztowała ponad 8 mln zł, z czego ponad 5 mln zł to wsparcie z Funduszy Europejskich.

Dzięki projektowi zwiększono bezpieczeństwo na 13 przejazdach kolejowych i wsparto 10 osobowych przystanków kolejowych. Przewiduje się również, że liczba przewozów pasażerskich na linii nr 30 wzrośnie do blisko 350 tys. rocznie.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
Reklama
KOMENTARZE
Autor komentarza: chyży rójTreść komentarza: niech najpierw szczepią psy i koty będąnce w niewoli w miescie,Dodatkowo właściciele nie sprzątają po swoich niewolnikach,Postawić strażnika miejskiego i niech wali mandaty,od tego jest.Data dodania komentarza: 21.11.2024, 10:57Źródło komentarza: Wścieklizna w natarciu. Wykryto ją u domowego psa i krowyAutor komentarza: chyży rójTreść komentarza: a to dlatego,bo trzeba używać i rozumu a im zabrakloData dodania komentarza: 21.11.2024, 10:48Źródło komentarza: Kierowała po alkoholu. Uderzyła w busaAutor komentarza: AndrzejTreść komentarza: Ja na temat specjalności.Byłem w wojsku 40 lat wstecz, na szkole młodszych specalistów i po niej zostałem dowódcą obsługi R-140 M.Myślałem że nie ma już tej specjalności,a to dlatego że taka radiostacja,tzn,anteny nadawcze wysyłają w eter tyle energii,że każdy może szybciutko zlokalizowac miejsce.Nawet wtedy,w latach 80 mówiono nam że każda rsdt.dużej mocy to ,,świeci jak zimny ogień odpalony z zupełnej ciemności'.Oczywiście były na radiostacji urządzenia do pracy zdalnej,chyba z odległości do 150m,ale nigdy tego nie ćwiczyliśmy.Więc jestem bardzo zdziwiony,że wojsko ciągle szkoli ludzi z alfabetu Morsa,jest to przestarzałe,przy dzisiejszej cyfryzacji.Data dodania komentarza: 21.11.2024, 10:33Źródło komentarza: Mistrz MMA w szeregach terytorialsów. To międzyrzeczaninAutor komentarza: BartekTreść komentarza: Nie sposób nie dostrzec emocji, jakie towarzyszą Twojej wypowiedzi, ale wydaje mi się, że przedstawiasz rzeczywistość w sposób nazbyt uproszczony i jednowymiarowy. Oczywiście, dorosłość wymaga odpowiedzialności, a założenie rodziny jest jej istotnym elementem, ale przecież nie jest to jedyna definicja dojrzałości czy wartości człowieka. To, że ktoś nie ma jeszcze rodziny, nie oznacza, że jego opinie na temat patriotyzmu, obronności czy poświęcenia nie mają znaczenia. Twoja krytyka młodych ludzi, którzy mówią o wojnie czy bohaterstwie, opiera się na założeniu, że każdy, kto nie doświadczył wojny, idealizuje ją i traktuje jako romantyczną przygodę. To spore uogólnienie. Faktycznie, są osoby, które mogą nie rozumieć w pełni, czym jest wojna, ale równie dobrze można powiedzieć, że ktoś, kto nigdy nie służył w wojsku, może mieć bardzo realistyczne i świadome podejście do tych spraw. Nie jest to czarno-białe. Co więcej, podkreślasz, że polska tradycja heroizmu, którą wiążesz z upadkiem I i II Rzeczypospolitej, jest przyczyną problemów naszego kraju. Nie sposób jednak nie dostrzec, że właśnie ta tradycja dała nam bohaterów, którzy walczyli o niepodległość i wolność – nie tylko w zbrojnych konfliktach, ale też w codziennej pracy, działalności politycznej i społecznej. Zgadzam się, że wojna to koszmar – brud, smród, krew i cierpienie. Nikt, kto naprawdę rozumie jej naturę, nie traktuje jej jako romantycznej przygody. Ale czy oznacza to, że nie powinniśmy o niej rozmawiać, przygotowywać się do obrony kraju, czy doceniać poświęcenia tych, którzy byli gotowi walczyć za swoje ideały? Krytyka młodych, którzy szukają swojego miejsca w tradycji wojskowej czy patriotycznej, wydaje się nieco niesprawiedliwa. To nie znaczy, że są naiwni – być może po prostu szukają sensu, który jest głęboko zakorzeniony w naszej historii i kulturze. Ostatecznie, odwaga i odpowiedzialność nie mają jednej definicji. Można być odpowiedzialnym i odważnym w rodzinie, ale również w służbie publicznej, w wojsku, czy po prostu w codziennym życiu. Każdy etap życia ma swoje wyzwania i nie powinniśmy deprecjonować jednych wyborów na rzecz innych.Data dodania komentarza: 21.11.2024, 09:01Źródło komentarza: Mistrz MMA w szeregach terytorialsów. To międzyrzeczaninAutor komentarza: chyży rójTreść komentarza: "dlatego, że", nieuku, zapamiętaj. Nie ma żadnego "dlatego, bo".Data dodania komentarza: 21.11.2024, 08:45Źródło komentarza: Kierowała po alkoholu. Uderzyła w busa
Reklama
Reklama