Po tym jak w wakacje dotychczasowa dyrektor MOSiR złożyła rezygnację z funkcji minął ponad miesiąc, a w jednostce podległej miastu pojawił się nowy dyrektor. Agnieszka Włoszek zrezygnowała z prowadzenia MOSiR po 9 latach. Szefową MOSiR była od lipca 2015 roku. Wówczas została powołana a stanowisko p.o. dyrektora MOSiR. Powołanie miało być na niedługi czas, ale o sformalizowanie kwestii obsadzenia funkcji dyrektora MOSiR musiała się u ówczesnych władz miasta upominać RIO. Konkurs na stanowisko dyrektora MOSiR odbył się wreszcie w marcu 2018 roku. Wygrała go Agnieszka Włoszek.
Gdy teraz złożyła rezygnację z funkcji, władze miasta bez zwłoki ogłosiły konkurs na tę funkcję. Aplikacje można było składać do końca sierpnia. W ostatnich dniach burmistrz Jakubowski zaprezentował nowego dyrektora miejskiej jednostki.
– Z końcem tygodnia stery łódki o nazwie MOSiR przekazałem Pawłowi Marcinkowskiemu – poinformował Jakub Jakubowski 13 września. – Jestem pewny, że nie będzie oszczędzał sił i nie zabraknie mu pomysłów, aby sportowa oferta dla mieszkańców Radzynia była jeszcze lepsza. Na spotkaniu dotyczącym sportu Paweł powiedział, że jego misją jest, aby „wyciągnąć z domów jak najwięcej osób i zachęcić ich do aktywności sportowej”. Właśnie tego potrzebujemy w Radzyniu i w Miejskim Ośrodku Sportu i Rekreacji.
Zadań do wykonania w ramach zarządzania MOSiR będzie jednak więcej. Zarządzanie MOSiR będzie wyzwaniem, bo jak informował w czerwcu Jakub Jakubowski, jednostka generuje duże koszty, a administrowana przez nią pływalnia miejska potrzebuje remontów, które liczone są w setki tysięcy złotych. – Nikt nie oczekuje, by MOSiR generował przychody, nie taka jego rola. Natomiast koszty, jakie generuje są duże. W 2023 roku to było 2,6 mln zł, a przychody wynosiły nieco ponad 700 tys. zł – przyznawał w czerwcu burmistrz Jakub Jakubowski.
Do zakresu obowiązków nowego dyrektora MOSiR miasto wpisało: kierowanie bieżącą działalnością MOSiR, ustalanie i realizacja rocznego planu finansowego, dbanie o rozwój ośrodka oraz nadzorowanie jego zasobów sportowych, przygotowanie sprawozdań finansowych oraz współpracę z burmistrzem w celu zapewnienia prawidłowego funkcjonowania jednostki.
Napisz komentarz
Komentarze