Rzeczone skrzyżowanie leży w newralgicznym miejscu. Schodzą się tu ulice prowadzące do centrum miasta, dwupasówka prowadząca do dużego osiedla czy uliczka osiedlowa. Do tego w pobliżu znajduje się szkoła, przy samym skrzyżowaniu supermarket, a nieopodal zbiegu ulic hala sportowa filii AWF.
Nie dziwi więc fakt, że jeden z miejskich radnych zwrócił uwagę na potrzebę upłynnienia ruchu w tym właśnie miejscu. Igor Dzikiewicz zwrócił się do miejskich urzędników o rozważenie budowy w miejscy skrzyżowania, ronda tymczasowego.
– To miejsce charakteryzuje się bardzo dużym natężeniem ruchu drogowego z udziałem pojazdów mechanicznych, pieszych i rowerzystów. Niestety dochodzi tam do wypadków komunikacyjnych, w których najbardziej zagrożeni są niechronieni uczestnicy ruchu drogowego – argumentował swój apel radny.
Przyznał, że zdając sobie sprawę ze skomplikowanego procesu budowy ronda stałego, proponuje rozważenie stworzenia w tym miejscu ronda tymczasowego. – Tego typu rozwiązanie pozwoliłoby na poprawę bezpieczeństwa w tym newralgicznym punkcie miasta w relatywnie krótkim czasie i przy stosunkowo niskich kosztach – stwierdził radny Dzikiewicz, przypominając, że rozwiązania w postaci rond tymczasowych są na terenie Białej Podlaskiej wykorzystywane.
Urząd miasta pochylił się nad propozycją radnego. Wiceprezydent Justyna Gorczyca przyznała, że służby miejskie przeanalizowały możliwość stworzenia na skrzyżowaniu wskazanym przez radnego, ronda.
– Z przykrością musimy zawiadomić, że budowa ronda tymczasowego we wskazanym miejscu jest niemożliwa z powodu zbyt małej powierzchni tarczy skrzyżowania – informuje wiceprezydent.
Podaje, że zgodnie z wytycznymi projektowania skrzyżowań drogowych, średnica zewnętrzna dla ronda jednopasmowego nie może być mniejsza niż 26 m. Zmniejszenie średnicy zewnętrznej do 22 m dopuszcza się tylko, jeśli przejazd nim byłby wyłączony dla samochodów ciężarowych, z przyczepami czy autobusów. – Tu należy dodać, że przez omawiane skrzyżowanie przebiegają cztery linie autobusowe – zwraca uwagę Justyna Gorczyca.
W grę nie wchodzi w tym miejscu również budowa minironda, ze względu na ul. Grunwaldzką, która jest dwupasowa, a minironda stosuje się tylko na skrzyżowaniach dróg jednopasowych.
Konkludując wiceprezydent stwierdza, że po analizie urzędnicy doszli do wniosku, iż budowa ronda we wskazanym przez radnego miejscu wiązałaby się z przebudową całego skrzyżowania, łącznie z wlotami każdej z ulic do niego dochodzących.
Czytaj też:
Napisz komentarz
Komentarze