Stacja Biała Podlaska Wschodnia umiejscowiona jest na wysokości kampusu Akademii Bialskiej. Prowadzi do niej ulica łącząca szlak kolejowy z ul. Sidorską. Ulica ta w ramach realizacji projektu kolejowego została wybudowana przez kolej i oddana do użytku w listopadzie 2023 roku. Na infrastrukturę prowadzącą od ulicy do stacji kolejowej Biała Podlaska Wschodnia trzeba było poczekać tak, jak na uruchomienie samej stacji.
PKP PLK informowały wprawdzie, że finału prac przy stacji Biała Podlaska Wschodnia możemy się spodziewać w połowie 2024 roku, ale tak się nie stało. W połowie roku wciąż w budowie było przejście podziemne, które połączyć miało przystanek kolejowy z miastem. Trwała też budowa torów, tak, by stacja Biała Podlaska Wschodnia, jak informowały PKP PLK, mogła obsłużyć większą ilość pociągów towarowych o długości 750 metrów.
W grudniu ubiegłego roku kończone były prace w przejściu podziemnym i składany wniosek o pozwolenie na użytkowanie obiektu. – Planowane jest, że korzystanie z nowego przystanku wraz z dojściem podziemnym będzie możliwe od marcowej korekty rozkładu jazdy – przekazuje Karol Jakubowski z biura prasowego PKP PLK. – Dla podróżnych z trudnościami w poruszaniu się zostaną udostępnione pochylnie. W tunelu zamontowane zostanie energooszczędne, jasne oświetlenie LED. Obiekt zapewni dogodne przejście na dwa nowe perony jednokrawędziowe.
Dziś PKP PLK w komunikacie dotyczącym wiosennego rozkładu jazdy informuje również o uruchomieniu nowych stacji. – Korekta rozkładu jazdy umożliwia pasażerom skorzystanie z efektów prac, a przewoźnikom dostosowanie najlepszej oferty dla podróżnych – informuje w ramach komunikatu zespół prasowy PKP PLK i ogłasza:
– Od 9 marca lepszy dostęp do kolei zapewni nowy przystanek Biała Podlaska Wschodnia. Bezpieczne dojście do dwóch peronów zapewni przejście podziemne.
Budowa stacji w Białej Podlaskiej to część inwestycji LCS Terespol, Biała Podlaska – Małaszewicze – Terespol, finansowanej z programu CEF „Łącząc Europę” dofinansowanej przez Unię Europejską w ramach instrumentu finansowego „Łącząc Europę” (CEF). Wartość tego projektu to 754,9 mln zł.
Stacja została rozbudowana o 10 torów. Będzie mogła obsłużyć większą ilość pociągów towarowych o długości 750 metrów. Zakres prac objął także budowę sieci trakcyjnej, rozjazdów i urządzeń sterowania ruchem kolejowym.
Pod koniec ubiegłego roku rada miasta Biała Podlaska zdecydowała też o nadaniu ulicy wybudowanej przez PKP, a stanowiąca dojazd od ul. Sidorskiej do przejścia podziemnego do stacji, nazwy prof. Józefa Bergiera, wieloletniego rektora obecnej AB, wcześniej Państwowej Szkoły Wyższej, której buł współtwórcą i inicjatorem wieloletniej rozbudowy uczelni.
CZYTAJ TEŻ:
Napisz komentarz
Komentarze