Projekt ma na celu wypracowanie i wdrożenie nowych rozwiązań w zakresie szkolenia tutorów oraz kształcenia w formie tutoringu. Tutoring to sposób pracy z uczniem, który polega na cyklu spotkań i rozmów jeden na jeden. Jest to innowacyjna metoda rozwijania kreatywności i samodzielnego myślenia. Państwowa Szkoła Wyższa, do projektu "Mistrzowie Dydaktyki" przystąpiła w 2018 roku. - Aktualnie jesteśmy na etapie analiz różnych metod dydaktycznych w grupie nauczycieli akademickich PSW, którzy odbyli staż w Londynie oraz Ghent. Przed nami pilotażowe zajęcia z zastosowaniem innowacji w kształceniu. – mówi prorektor PSW, dr inż. Agnieszka Smarzewska.
Koordynatorem projektu z ramienia bialskiej szkoły jest dr Izabela Dąbrowska. Jej zdaniem metody zaproponowane przez UCL są bardzo efektywne. Wśród nich, na pierwszym miejscu stawia system motywowania studentów powiązany z takimi formami pracy, które pozwalają studentom poczuć się odpowiedzialnym za własne decyzje. – Na uwagę zasługuje też sprawne łączenie działań opartych na studenckiej współpracy, pracy w parach czy grupach z edukacją spersonalizowaną. Z kolei dla nauczycieli akademickich cenna jest praktyka dzielenia się własnymi doświadczeniami, tzw. hospitacje koleżeńskie, które nie są sformalizowane systemem obowiązkowych hospitacji – mówi Izabela Dąbrowska.
W dniach 4-5 kwietnia bialską szkołę z ramienia University College London wizytowały dr Clare Bentall, dr Harriet Harper oraz dr Jacek Brant. W spotkaniu uczestniczył też przedstawiciel Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego, Grzegorz Robak. Państwową Szkołę Wyższą reprezentowały: dr Małgorzata Dąbrowska, dr Katarzyna Świerczewska-Pietras, dr Agnieszka Cyburt, dr Monika Łęska, dr Izabela Dąbrowska i dr inż. Agnieszka Smarzewska.
Cały artykuł przeczytacie w najnowszym numerze i e-wydaniu Słowa Podlasia, nr 15
Napisz komentarz
Komentarze