Budowa wiaduktu kolejowego w Białej Podlaskiej wchodzi w kolejną fazę. Bezkolizyjne skrzyżowanie torów i drogi usprawni układ komunikacyjny miasta oraz poprawi bezpieczeństwo ruchu pociągów, samochodów, pieszych i rowerzystów. Obecnie, w związku z prowadzonymi pracami od 19 do 25 marca przejazd kolejowo-drogowy na ul. Lubelskiej będzie zamknięty dla samochodów.
Zmiana w organizacji ruchu samochodów na ul. Lubelskiej
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom mieszkańców i podróżnych PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., przy współfinansowaniu Unii Europejskiej z Instrumentu CEF „Łącząc Europę”, budują nowe bezkolizyjne skrzyżowanie kolejowo-drogowe w ciągu ul. Lubelskiej. Nowy obiekt będzie miał 9,6 m szerokości, 4,6 m wysokości i 156 m długości. Pod torami będzie dwukierunkowa jezdnia o szerokości pasa ruchu 3,5 m w każda stronę oraz wydzielony chodnik dla pieszych i ścieżka rowerowa. Widać już konstrukcję nośną oraz 3 segmenty betonowe wiaduktu. Obecnie trwają prace związane z budową wyjazdu w stronę ul. Kołychawa, co wiąże się z koniecznością przebudowy tej drogi do skrzyżowania z ulicą Daleką. W związku z tym od 19 do 25 marca przejazd kolejowo-drogowy na ul. Lubelskiej będzie zamknięty, a samochody pojadą wyznaczonym objazdem do przejazdu kolejowo-drogowego na ul. Łomaskiej.
Stacja Biała Podlaska, budowa nowego peronu
Nowy standard podróży na stacji w Białej Podlaskiej
Na stacji Biała Podlaska widać już nowy peron wyspowy oraz konstrukcję przejścia podziemnego. Na peronie ułożono antypoślizgową nawierzchnię z liniami naprowadzającymi dla osób niewidomych i niedowidzących. Ustawiono konstrukcję wiaty, na której montowane jest zadaszenie. Do czasu oddania do użytku przejścia podziemnego z windami, bezpieczne dojście do peronu zapewni tymczasowe przejście w poziomie szyn. Bezpieczeństwo na stacji zapewni nowoczesny system sterowania ruchem kolejowym, który będzie nadzorowany z nowej nastawni.
Stacja Biała Podlaska, budowa nowego przejścia podziemnego
W Białej Podlaskiej po zakończeniu prac pasażerowie będą korzystać nie tylko z nowoczesnej stacji z przejściem podziemnym, ale także z nowego przystanku Biała Podlaska Rozrządowa, usytuowanego w pobliżu nowych osiedli mieszkaniowych i kampusu szkoły wyższej. Na przystanku widać konstrukcję peronów, na których są układane antypoślizgowe płyty. Trwa przebudowa torów.
Stacja Biała Podlaska, prace sieciowe
Widać już efekty prowadzonych prac. Na stacjach w Małaszewiczach i Terespolu pasażerowie korzystają z nowych peronów dostosowanych do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Po zakończeniu modernizacji pociągi pasażerskie będą mogły jeździć z prędkością do 160 km/h, a towarowe do 120 km/h. Zwiększy się przepustowość linii kolejowej.
Biała Podlaska Rozrządowa, budowa nowego przystanku
Małaszewicze, nowoczesna nastawnia
Terespol, modernizacja torów
Projekt „Prace na linii kolejowej E20 na odcinku Siedlce-Terespol, ETAP III – LCS Terespol” jest współfinansowany |
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. | ul. Targowa 74, 03-734 Warszawa
www.plk-sa.pl | www.plk-inwestycje.pl | www.funduszeeuropejskie.gov.pl | www.portalpasazera.pl
Napisz komentarz
Komentarze