PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. rozbudowały stację Małaszewicze o trzy dodatkowe tory. To część zadania za 123 mln zł na zaprojektowanie i rozbudowę torów w rejonie stacji Biała Podlaska i Małaszewicze na linii Warszawa - Terespol. Inwestycja zwiększyła dostępność i przepustowość stacji oraz konkurencyjność kolei w transporcie ładunków.
SPRAWDŹ: Ludzkie szczątki pod asfaltem. Co kryje jedna z ulic w Parczewie?
Jak informuje Anna Znajewska-Pawluk z PKP Polskie Linie Kolejowe, trzy dodatkowe tory powstały na stacji Małaszewicze, między Białą Podlaską a Terespolem. – Nowe tory zwiększają przepustowość stacji i tym samym umożliwiają przewóz większej ilości towarów. Dzięki pracom poprawiła się konkurencyjność kolei w transporcie ładunków przez granicę – na ważnej trasie wschód - zachód – wskazuje Anna Znajewska-Pawluk.
– Dzięki inwestycjom PKP Polskich Linii Kolejowych na stacjach w Małaszewiczach i Białej Podlaskiej będą lepsze możliwości przewozu towarów na granicy Polski. Kolej zyska jako sprawny i ekologiczny środek transportu – mówi Andrzej Bittel, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury, pełnomocnik rządu ds. przeciwdziałania wykluczeniu komunikacyjnemu.
10 nowych torów
Z kolei Ireneusz Merchel, prezes Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych, przekazuje, że zarządca infrastruktury stale inwestuje w modernizację kolei dla poprawy przewozu towarów. – W ramach zadania, oprócz torów w Małaszewiczach, o dziesięć torów rozbudowana zostanie także stacja Biała Podlaska. Łącznie wybudowanych zostanie kilkanaście kilometrów torów. Stacja w Białej Podlaskiej będzie mogła obsłużyć większą ilość pociągów towarowych o długości 750 metrów. Zakres prac obejmuje także budowę sieci trakcyjnej, rozjazdów i urządzeń sterowania ruchem kolejowym – wyjaśnia Anna Znajewska-Pawluk. Dodaje, że prace finansowane są ze środków publicznych przeznaczonych na dokapitalizowanie Spółki PKP Polskie Linie Kolejowe w ramach dofinansowania Krajowego Programu Kolejowego.
Tunel pod Wschodnią
W zakresie zadania jest także budowa przejścia pod torami na nowym przystanku Biała Podlaska Wschodnia. – Dla podróżnych z trudnościami z poruszaniem się zostaną udostępnione pochylnie. W tunelu zamontowane zostanie energooszczędne, jasne oświetlenie LED. Obiekt zapewni dogodne przejście na dwa nowe perony jednokrawędziowe. Wejście do tunelu będzie zapewnione od strony ulicy Sidorskiej i Akademii Bialskiej. Obecnie budowane jest odwodnienie drogi łączącej ulicę Sidorską z przystankiem Biała Podlaska Wschodnia – przekazuje Anna Znajewska-Pawluk.
PRZECZYTAJ: Tragiczny finał jazdy crossem. Kierowca jednośladu nie żyje
Dodaje, że wykonawcą prac jest firma Trakcja S.A. Prace zaplanowane są na lata 2022-2024. Wyjaśnia też, że rozbudowa stacji Małaszewicze i Biała Podlaska jest uzupełnieniem inwestycji „Prace na linii kolejowej E 20 na odcinku Siedlce – Terespol, etap III – LCS Terespol”, dofinansowanej przez Unię Europejską w ramach instrumentu finansowego „Łącząc Europę” (CEF). Wartość tego projektu to 754,9 mln zł. Ukończenie prac zaplanowano na 2024 rok.
CZYTAJ TAKŻE:
Napisz komentarz
Komentarze